Abarelix יעיל ובטוח לטיפול בסרטן הערמונית

תוצאות מחקר מסוג open label שפורסם לאחרונה מוצאות כי abarelix, אנטגוניסט ל-gonadotropin-releasing hormone, יעיל ובטוח לטיפול בסימפטומי סרטן הערמונית ומהווה תחליף סביר לניתוח עיקור.

החוקרים כותבים במאמר כי ניתוח כריתת אשכים הוא פעולה יעילה, מיידית וקבועה לטיפול בסרטן הערמונית, בשל יצירת ירידה בריכוז הטסטוסטרון בפלסמה בשיעור של 90% ברוב החולים. אולם, הם מציינים, חולים רבים מתנגדים לעבור ניתוח עיקור או אינם מתאימים לפעולה מבחינה רפואית.

במחקר השתתפו 81 מטופלים מ-17 מרכזים רפואיים שטופלו לפחות ב-100 מ”ג abarelixבהזרקה חודשית לשריר במשך 168 ימים. למרות שאף אחד מהמשתתפים לא התעקש על ביצוע ניתוח העיקור, ארועים הקשורים למהלך הניסוי הובילו לפרישתם של שניים מהמטופלים שלא ניתן היה להמנע מלבצע בהם את הניתוח.

ביום ה-15 לניסוי, נמדדה ירידה ממוצעת בשיעור של 75% בערך האנטיגן הספציפי לבלוטת הערמונית בהשוואה למדד בתחילת הניסוי, ומהיום ה-57 והלאה נצפתה ירידה נוספת ביותר מ-95%. שיעור ההגבה לטיפול ביום ה-85 לניסוי עמד על 88% (38 מתוך 43 נבדקים). ב-65 מתוך 72 הנבדקים (90%) נצפה שיפור לפחות באחד מהמשתנים הבאים: רמת הכאבים, השימוש במשככי כאבים, ההפרעה במתן שתן, הסרת הקטטר, ההגדלה בכליות, ו/או רמת החנקן בדם.

compression בחוט השדרה לא התפתח באף אחד מהמטופלים שבהם היתה צפויה בעיה נוירולוגית בזמן הכניסה לניסוי. תופעות הלוואי שהופיעו היו קשורות לסיבוכים של סרטן הערמונית המתקדם, לבעיה רפואית משנית לסרטן, או לעיקור הרפואי, יותר מאשר לרעילות התרופה. באופן כללי הטיפול נסבל היטב על-ידי הנבדקים.

החוקרים כותבים כי התוצאות מצביעות על-כך ש-abarelix מהווה תחליף רפואי יעיל ובטוח לניתוח העיקור בחולים סימפטומטיים עם סרטן הערמונית המתקדם, ללא הסתכנות בהתפרצות קלינית הקשורה לשימוש באגוניסטים של luteinizing hormone-releasing hormone. לטענתם, הרווח הקליני העיקרי, בנוסף לפעילות האנטי-סרטנית ולשיפור בסימפטומים הקליניים כגון הפחתת הכאבים והצורך במשככי כאב והסרת ההפרעה בדרכי השתן, הוא ההימנעות מניתוח העיקור שהיה כנראה נדרש ללא השימוש ב-abarelix.

 Urology. 2003;62:877-882

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה