מחזור הוסת משפיע על תוצאות טיפול להפסקת עישון

הצלחת טיפול להפסקת עישון בנשים תלויה בהתחשבות בהשפעות מחזור הווסת, כך על-פי מחקר שהוצג בכנס השנתי של ה- Society for Neuroscience.

מחקרים בעבר הראו כי לנשים קושי רב יותר להפסיק לעשן, ללא עזרה ודרך שימוש בתחליפי ניקוטין ( nicotine replacement therapy- NRT ). נמצא גם כי בשלב הלותאלי של המחזור קיים דחף רב יותר לעשן.

המחקר בדק הנחה זו ע”י חלוקתן של 37 נשים שסיימו טיפול ב- NRT לפי השלב של מחזור הווסת בו נמצאו. הנשים נבדקו ביום ההפסקה, לאחר 3 ימי טיפול, 8 שבועות טיפול ובתום 6 חודשים ושנה מסיום הטיפול.

החוקרים מצאו כי 3 ימים מתחילת הטיפול, פי 2 נשים שנמצאו בשלב הלותאלי דיווחו כי הן מעשנות, בהשוואה לנשים בשלב הפוליקולרי ( P<.04 ). לממצא זה חשיבות כיוון שמחקרים אחרים הראו שעישון סיגריה בודדת בשלב זה מנבא חזרה להרגלי העישון הקודמים, אומרים החוקרים.

בסוף הטיפול נרשם הבדל גדול עוד יותר בכמות הנשים שעישנו; 69% בשלב הלותאלי לעומת 25% בפוליקולרי. התוצאות אוששו על-ידי בדיקת cotinine בשתן.

“מחקר זה מראה כי חיוני לעקוב אחרי מחזור הוסת, לא רק בטיפול להפסקת עישון, אלא במחקרי תוצאות-טיפולים רבים הנערכים בנשים”, אומרים החוקרים.


[Study title: Menstrual Cycle Phase at Onset of Smoking Cessation Predicts Treatment Outcome. Abstract 559.4]

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה