נראה כי Oxybutin לא גורם לירידה קוגניטיבית בילדים

נראה כי התרופה האנטי-כולינרגית אוקסיבוטינין כלוריד (Oxybutin), המשמשת לאנורזיסenuresis)) במבוגרים, אינה משפיעה על תפקודם הקוגניטיבי של ילדים הנוטלים אותה עבור אנורזיס יומי (daytime enuresis).

ההכרה כי אוקסיבוטין פוגע בתפקוד הקוגניטיבי במבוגרים, העלתה חששות בדבר בטיחות השימוש שלה בילדים. על-פי המחקר שהוצג בכינוס השנתי של ה-American Academy of Paediatrics, יתכן שחששות אלו אינם מבוססים.

במחקר פרוספקטיבי נבדקו 15 ילדים שטופלו בטיפול התנהגותי (behavioural modification (BM) therapy) במשך 4 שבועות, ולאחר מכן בטיפול התנהגותי משולב באוקסיבוטין במשך 4 שבועות נוספים. 10 ילדים אחרים טופלו בטיפול התנהגותי בלבד. מינון התרופה טוטר לפי התגובה הקלינית.

כל הילדים עברו הערכה נוירו-פסיכולוגית בתחילה, וכ-50 יום לאחר תחילת הטיפול. החוקרים לא מצאו הבדל סיגניפיקנטי בתפקוד הקוגניטיבי בין שתי הקבוצות, כפי שנמדד בתחילה ולאחר סיום הטיפול.

יש לציין כי בילדים שנבחרו (ע”י הורייהם) להשתתף בקבוצת האוקסיבוטין נמדד תפקוד התחלתי ממוצע ירוד יותר, והיה בכך משום selection bias. החוקרים דיווחו כי נאלצו לשנות את מבנה המחקר למדגם שאינו אקראי עקב קושי בגיוס משתתפים. לכן נראה כי דרוש מחקר אקראי ומבוקר בקנה מידה נרחב כדי לאשש את התוצאות הללו.

Study Title: Oxybutin treatment and cognition in children. Abstract 39

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה