Sertraline יעיל ובטוח לשימוש לטיפול ב-Major Depressive Disorder בחולי לב

Sertraline הוכח כיעיל ובטוח לשימוש לטיפול ב-major depressive disorder, MDD, בחולים שסובלים בנוסף גם מ- acute coronary syndrome, ACS. בחולים הלוקים בשתי התופעות, טיפול ב-MDD נמצא כצפי הטוב ביותר לשיפור.

חוקרים בכנס השנתי ה-53 של ארגון הפסיכיאטרים הקנדי דיווחו על התוצאות הראשוניות במחקר: the Sertraline Anti-Depressant Heart Attack Randomized Trial, SADHART. ה-SADHART מצא כי sertraline בטוח לשימוש בחולי לב, ושהוא קושר למספר נמוך יותר של  מקרי מוות בששת החודשים שאחרי האישפוז בשל אנגינה לא יציבה או בשל אוטם לבבי.

המחקר הנוכחי הוא אנליזה שניה המבוססת על מחקר ה-SADHART, הסביר החוקר הקנדי. המחקר מערב חולים המאושפזים בשל אוטם לבבי או בשל אנגינה לא יציבה שמתאימים לקריטריונים של MDD. המשתתפים במחקר רנדומלי double-blind זה הוכנסו לקבוצה שקיבלה sertraline או לקבוצה שקיבלה פלצבו. אינדיקטורים לאיכות חיים הוערכו הן עבור מדגם רנדומלי לחלוטין של משתתפים והן עבור הקבוצה הסובלת מ-MDD חוזר, המוגדר כקיום של שתי אפיזודות MDD לפחות בעבר.

 Sertraline נמצא מועיל משמעותית בהגעה לתגובה אנטי-דכאונית בשתי הקבוצות המטופלות, סיכמו החוקרים. בקבוצת ה- MDD ה-Sertraline נמצא גם קשור באופן משמעותי לשיפור במדדי איכות החיים.

בנוסף לכך מציינים החוקרים, “נצפתה נטיה סטטיסטית לכיוון פחות ארועים פסיכאטריים וקרדיווסקולריים, ולכיוון פחות פרוצדורות של revascularisation בקבוצה שקיבלה sertraline לעומת קבוצת הפלצבו (55 מול 76). האנליזה מציעה כי החיסכון בעלות יסיט את משוואת העלות של ה-sertraline”. 

לידיעה ב- doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה