telbivudine יעיל מ- lamivudine לטיפול בהפטיטיס B

ה- telbivudine-LdT, יעיל מה- lamivudine-LAM, בדיכוי הרפליקציה של וירוס ההפטיטיס B ובהשבת רמות ALT לנורמה, כך דווח במפגש ה-54 של ה- American Association for the Study of Liver Diseases-AASLD.

החוקרים, מאוניברסיטת הונג-קונג, ערכו מחקר אקראי רב-מרכזי בו נבדקו 104 חולי HBV כרוניים שלא טופלו בעבר. קבוצה ראשונה קיבלה את הטיפול המקובל כיום של LAM 100 מ”ג ליום, קבוצה שנייה LdT 400 מ”ג ליום, שלישית LdT 600 מ”ג ליום, רביעית LdT 400 + LAM, וחמישית LdT 600 + LAM, כולם למשך שנה. רמות ALT התחלתיות היו לפחות פי 1.3 מהנורמה בכל החולים.

בשבוע ה-52 נמדדה ירידה ברמת HBV DNA בסרום (Log10 עותקים/מ”ל) של פי 4.66 בקבוצה הראשונה, 6.43 בשנייה, 6.09 בשלישית, 6.40 ברביעית ו- 6.05 בחמישית. השארית הגבוהה ביותר של מטען וירלי נרשמה בקבוצת המונותרפיה עם LAM, לעומת רמות בלתי מדידות בקבוצות המונותרפיה של LdT.

ב- 86% מקבוצת המונותרפיה עם LdT נרשמו רמות ALT תקינות, לעומת 63% במונותרפיה עם LAM. כמו במחקרים דומים אחרים, רמות ALT התחלתיות היו גבוהות, ורמות HBV DNA התחלתיות היו נמוכות, אצל החולים שהפכו שליליים ל- HbeAg בסוף שנת הטיפול.

בסיכום התוצאות, ה- LdT היה יעל יותר מאשר ה- LAM, ומאשר שילוב של שניהם. לא נרשמו תופעות לוואי משמעותיות באף אחד מהטיפולים. 

Dr. Lai אומר כי LdT מזוהה רק בידי הפולימרז של ה-HBV ולכן אינו פוגע ברפליקציה של תאי הגוף.”Telbivudine יעיל מתרופות אחרות כיוון שהוא מעכב פעילות ספציפית של הפולימרז הוירלי (DNA:DNA step). זהו עקב-האכילס של ההפטיטיס B” הוא מסכם.

AASLD 54th Annual Meeting. Presented Oct. 28, 2003.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה