ציקלוספורין טיפול יעיל באורטיקריה כרונית העמידה לאנטי-היסטמינים

עבודה המוצגת בכנס של ה- European Academy of Dermatology and Venereology (EADV) מראה ציקלוספורין A עשוי להיות טיפול יעיל באורטיקריה כרונית (chronic urticaria).

במחקר, שנערך ע”י חוקרים מ- Uldag University שבבורסה, טורקיה, נבדקו 20 חולים עם hives קשה שלא הגיב לטיפול באנטי-היסטמינים. הם השוו בין מידת היעילות והבטיחות של שני קורסים של ציקלוספורין A, ארבעה ו-12 שבועות של מתן 4 מ”ג/ק”ג ביום.

המעקב נמשך עד שנצפתה חזרה של המחלה. יעילות נקבעה לפי ה- urticaria activity score (UAS). תגובה חיובית הוגדרה כשיפור של 25% לפחות, וחזרה כעלייה ל-75% או יותר. בדיקת autologous serum skin test -ASST שימשה לקביעת השינוי בפעילות שחרור היסטמינים. 

לפי תוצאות ראשוניות 65% מהחולים בשתי הקבוצות הגיבו לטיפול, אולם שני חולים שהראו תגובה ראשונית טובה הפסיקו להראות שיפור אחרי חודש, מה שמרמז כי יתכן שלטיפול קצר-טווח יעילות פחותה מאשר לטיפול ממושך יותר.

Dr. Baskan אומר כי גם מחקרים אחרים הראו כי אפילו לאחר תגובה ראשונית טובה, תתכן חזרה מהירה של המחלה, לעיתים אפילו לאחר שבועיים בלבד. למרות זאת נראה כי ציקלוספורין יעיל כטיפול באורטיקריה, והוא מהווה הוכחה נוספת לתפקידם של נוגדנים עצמיים משחררי היסטמין במחלה זו. 

[Study title: Comparison of Short and Long-Term Cyclosporin: A Therapy in Chronic Hives. Podium Presentation FC6-11]

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה