טיפול באינסולין glargine, בנוסף לטיפול הפומי, בסוכרת מסוג 2 מביא לאיזון גליקמי טוב ללא היפוגליקמיה לילית

 

מטרת מחקר ה-Treat-to-Target להשוות בין יעילות הטיפול והסיכון לאירועי היפוגליקמיה הקשורים בטיפול באינסולין glargine (lantus) ואינסולין NPH אנושי. שני סוגי האינסולין ניתנו כתוספת לטיפול הפומי בסוכרת מסוג 2 במטרה להשיג ערך של 7% HbA1c.

מחקר אקראי זה, שנערך במספר מרכזים במקביל, גייס 756 גברים ונשים עם משקל עודף ואיזון גליקמי בלתי מספק (HbA1c>7.5%) המטופלים בתכשיר פומי. הנבדקים המשיכו בטיפול הפומי ובנוסף לכך טופלו לפני השינה ב-glargine או NPH פעם ביום, המינון הותאם על מנת להשיג ריכוז גלוקוז בצום (fasting plasma glucose – FPG) נמוך מ-100 mg/dl. התוצאות העיקריות שנבחנו היו FPG, HbA1c, היפוגליקמיה ואחוז המטופלים שהשיגו HbA1c נמוך מ-7% ללא היפוגליקמיה לילית מתועדת.

תוצאות המחקר הראו כי לא היה הבדלים משמעותיים בין הקבוצה שטופלה ב- glargine לזו שטופלה ב-NPH ב-FPG הממוצע (117 לעומת  mg/dL120) וב-HbA1c הממוצע (6.96  לעומת 6.97%). כ-60 אחוז מהמטופלים השיגו HbA1c נמוך מ-7% תוך שימוש באחד מסוגי האינסולין. עם זאת, כ-25% יותר מטופלים השיגו ערך מטרה זה ללא אירועים מתועדים של היפוגליקמיה לילית עם glargine בהשוואה ל-NPH. יתרה מזאת, שיעור האירועים ההיפוגליקמיים האחרים היה אף הוא נמוך ב-21-48% תחת טיפול ב-glargine.

לסיכום, מתוצאות מחקר זה עולה כי הוספת אינסולין לפני השינה לטיפול הפומי מאפשרת השגה בטוחה של HbA1c נמוך מ-7% ברוב המטופלים עם משקל עודף וסוכרת מסוג 2 עם ערכי HbA1c בין 7.5 ל-10% המטופלים בתכשירים פומיים בלבד. טיפול ב-glargine , בהשוואה ל-NPH, כרוך בפחות אירועים של היפוגליקמיה לילית, אחד המכשולים העיקריים המעכבים התחלת טיפול באינסולין. תוכנית טיפול פשוטה זו עשויה להביא לשימוש מוקדם יותר באינסולין ולאיזון טוב יותר של הסוכרת.

לידיעה ב-Diabetes care

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה