TACE מאפשר טיפול בלייזר בגרורות בלתי נתיחות בכבד

 

טיפול חוזר ב-transarterial chemoembolization (TACE) מקטין גרורות בלתי-נתיחות בכבד, כך שניתן לטפל בהן בעזרת laser-induced thermotherapy (LITT), כך עולה מתוצאות מחקר המתפרסם בגיליון נובמבר של Radiology.

“אנו רואים מטופלים רבים עם גידולי כבד גדולים מ-5 סנטימטרים ובעבר נאלצנו לסרב לנתח אותם. היה צורך באמצעי להקטנת הגידול לממדים המאפשרים טיפול בלייזר”, מציין החוקר הראשי, Thomas J. Vogl מבית החולים האוניברסיטאי בפרנקפורט.

שימוש ב-TACE לחסימת כלי הדם המספקים את הגידול, בשילוב עם כימותרפיה, מביא להקטנת הגידול, כך שניתן בעזרת רדיולוגיה פולשנית לבצע LITT על-ידי החדרת סיבי לייזר לתוך הגידול וחימומו עד ל-100 מעלות.

162 מטופלים עם גרורות בלתי נתיחות לכבד נכללו במחקר. כל אחד מהם עבר 2 עד 7 טיפולי TACE. לפני הטיפול קוטר הגידול הגדול ביותר, כפי שתועד ב-MRI, היה 80 מילימטר.

התנאי לשימוש ב-LITT היה הקטנה של קוטר הגידול עד לפחות מ-50 מילימטרים, יעד שהושג ב-82 (50.6%) מטופלים. במטופלים אלו נמצאה הקטנה ממוצעת בקוטר הגידול בשיעור של 35% ± 14%. 47 מטופלים לא השיגו הקטנה בקוטר הגידול בעקבות טיפול ב-LITT, מתוכם ב-33 מטופלים היתה התקדמות של המחלה שהצריכה טיפולי TACE נוספים או שינוי הכימותרפיה הסיסטמית.

זמן ההישרדות החציוני היה 26.2 חודשים במטופלים שהגיבו לטיפול המשולב ב-TACE-LITT, בהשוואה ל-12.8 באלו שטופלו ב-TACE בלבד.

“טיפול מקומי זה מאפשר גישה אגרסיבית ביותר כלפי הגידול תוך שמירה על איכות חיים טובה של המטופל”, מציין Vogl.

למרות שמחקר זה בחן את יעילות הטיפול בגידולי כבד בלבד, החוקרים מאמינים שיש לכך השלכות אפשריות גם עבור גידולי ריאה, עצם וקשריות לימפה. הוא מוסיף שפעולות אלו מאושרות על ידי ה-FDA, וכעת מתחילות להיכנס לשימוש ברחבי אירופה.

Radiology. 2003;229;457-464

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה