אזהרה לגבי מתן דיאמורפין דרך משאבות SynchroMed




הארגון לבקרת תרופות ומוצרים רפואיים (MHRA) קיבל דיווח אודות חמישה מקרים בבריטניה בהם השימוש בתמיסת דיאמורפין (Diamorphine) גרם לתקלה במשאבת SynchroMed.

בארבעה מהמקרים התקלה הובילה לעצירה של מתן התרופה, ולחזרת הסימפטומים אצל החולים. במקרה הנותר, שנמצא עדיין תחת בדיקה, התקלה התבטאה בעירוי יתר של התמיסה שגרם לדום לבבי-נשימתי (Cardiorespiratory arrest) של החולה. 

מניתוח ארבעת המקרים הראשונים עולה כי מתן ארוך טווח של דיאמורפין, שבתמיסה מיימית מתפרק ליצירת רכיב פעיל בלתי מסיס (6-monoacetyl morphine), ככל הנראה גרם את הנזק למשאבה. בהוראות ההפעלה כיום דיאמורפין אינו מופיע ברשימת התרופות התואמות למכשיר. לצורך הבהרת הנושא חברת Medtronic מתכננת להפיץ מידע נוסף בזמן הקרוב. מוערך כי 1200 משאבות SynchroMed מושתלות כיום בבריטניה.

ה- MHRA  ממליץ כי בחולים המקבלים דיאמורפין דרך משאבה זו יש לשקול החלפת התרופה בתרופה התואמת את המכשיר, או לחילופין לבצע החלפה אלקטיבית של המשאבה, בהתאם למצב הקליני. על הרופאים להיות ערים לכך שישנן תרופות נוספות האסורות למתן דרך משאבות  SynchroMed, ואם קיים ספק יש להיוועץ בהוראות ההפעלה או ביצרן המכשיר.   

לידיעה ב- Drug Info Zone





0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה