ציקלוספורין יעיל ובטוח בטווח הארוך בטיפול בסרפדת חמורה שלא הגיבה לטיפול סטנדרטי

במחקר זה בחנו החוקרים את הבטיחות והאפקטיביות של הטיפול בציקלוספורין (CsA ) בחולים עם בסרפדת כרונית ללא מקור ברור, עם תוצאות חיוביות של מבחן אוטולוגיה (ASST ) , ואשר נכשלו בטיפול קונבנציונלי, וזקוקים לטיפול ארוך טווח בסטרואידים בכדורים.

במחקר כפול סמיות זה השתתפו 40 מבוגרים שחולקו באופן אקראי לטיפול בציקלוספורין- CsA  (במינון של 5 מ”ג/ק”ג ליום, למשך 8 שבועות, ולאחר מכן 4 מ”ג/ק”ג ליום למשך עוד 8 שבועות), או לטיפול ב-certizine במינון של 10 מ”ג/ק”ג ליום למשך 9 חודשים.

לאחר שבועיים המחקר הפך לפתוח מכיוון שאצל 40% מהמטופלים חלה הרעה חמורה והם נזקקו לטיפול סטרואידי. כמו כן קיבלו מטופלים אלה גם אנטיהיסטמינים, ולכן הועברו לטיפול בציקלוספורין.

ניקוד ה- ASST בוצע לפני ואחרי הטיפול. כל 40 המטופלים השלימו את קורס הטיפול הראשון של 16 שבועות עם ציקלוספורין ללא נשירה כתוצאה מתופעות לואי. בשלושה חולים הוקטן המינון לאור עלייה של הקריאטינין.

במהלך הטיפול 20 מטופלים עברו התדרדרות שעליה התגברו באופן ספונטני 8 מטופלים, ו-12 אחרים בעזרת אנטיהיסטמינים. רק שני מטופלים לא הצליחו להשלים את תקופת המחקר כתוצאה מסימפטומים חמורים וצורך בסטרואידים ארוכי טווח.

לאחר 9 חודשי מעקב, 16 מטופלים היו עדיין במצב של החלמה מלאה. מדד החומרה של הסרפדת צנח באופן משמעותי כבר לאחר 4 חודשי טיפול, ונשאר ברמה נמוכה עד סיום תקופת המעקב.

ה- ASST היה שלילי ב-13 מטופלים וחיובי ב-3 מתוך 16 מטופלים שהשיגו הקלה מלאה של הסימפטומים. גם בקרב החולים שעברו השנות סימפטומים אך התאוששו באופן ספונטני, או בעזרת אנטיהיסטמינים,  נמצאה ירידה משמעותית במדד החומרה של הסרפדת.

מסקנת החוקרים היא שהטיפול בציקלוספורין בחולי סרפדת בדרגת חומרה גבוהה, אשר טיפולים קונבנציונלים לא סייעו להם הוא יעיל ובטוח בטווח הארוך. .

PMID: 12974197 [PubMed – in process]

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה