פעילות גופנית וירידה במשקל מורידות לחץ דם במטופלים עם תסמונת X

 

תוכנית הכוללת פעילות גופנית וירידה במשקל היא טיפול יעיל להיפר-אינסולינמיה ומורידה באופן משמעותי את לחץ הדם הסיסטולי במטופלים עם syndrome X, כך עולה מדיווח שמתפרסם בגיליון ה-8 בספטמבר של ה-Archives of Internal Medicine.

מטופלים עם לחצי דם גבוהים מבטאים לעיתים קרובות תסמונת X, שמהווה מקבץ של בעיות במטבוליזם של פחמימות וליפו-פרוטאינים הקשורים בסיכון מוגבר למחלת לב כלילית, מציינים החוקרים מאוניברסיטת Duke בצפון קרוליינה.

החוקרים בחנו את השפעות תוכנית התערבות של 6 חודשים, שכללה אימון אירובי בלבד או שילוב של אימון ותוכנית מסודרת לירידה במשקל, על גורמי הסיכון למחלת לב כלילית הקשורים בתסמונת X. 53 מטופלים עם היפר-אינסולינמיה, דיסליפידמיה ויתר לחץ דם, המאפיינים את תסמונת X, נכללו במחקר.

21 מטופלים הוקצו אקראית לקבוצת האימון האירובי בלבד, 21 לאימון ותוכנית לירידה במשקל ו-11 שימשו כקבוצת ביקורת. החוקרים בדקו את הסבילות לגלוקוז, רמות הליפידים ולחץ הדם בתחילת המחקר ובתום ששת חודשי הטיפול.

ירידה משמעותית בתגובה ההיפר-אינסולינמית למבחן גלוקוז נצפו בשתי קבוצות ההתערבות. בהשוואה עם הרמות לפני תחילת הטיפול, רמות האינסולין שעתיים לאחר מתן פומי של גלוקוז ירדו ב-27% בקבוצת האימון-בלבד וב-47% בקבוצת האימון והירידה במשקל, מדווחים החוקרים.

ירידה משמעותית בלחץ הדם הדיאסטולי נמצאה בקבוצה שטופלה באימון אירובי וירידה במשקל, אך לא בקבוצת האימון בלבד. פרופיל הליפידים לא השתנה באף אחת מקבוצות ההתערבות.

החוקרים מסכמים שממצאי המחקר מתאימים להמלצות של ה- Adult Treatment Panel III שפעילות גופנית וירידה במשקל הם צורת טיפול יעילה בתסמונת X.

Arch Intern Med 2003;163:1889-1895

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה