חוסמי ACE משפרים תוחלת חיים ומפחיתים תחלואה בחולים לאחר MI ופגיעה בתפקודי כליות

ניתוח תת קבוצה במחקר ה- SAVE (ה- Survival and Ventricular Enlargement) אשר הוצג בכנס האירופאי בוינה השבוע, הצביע על כך שטיפול בחוסמי ACE בחולים ששרדו MI עם אי תפקוד חדר שמאל ועם אי ספיקת כליות בדרגה בינונית הביא לשיפור בהשרדות רב יותר מאשר בכלל קבוצת החולים שקיבלה חוסמי ACE .

במחקר ה- SAVE השתתפו 2231 מטופלים עם MI ועם ספיקת חדר שמאל הנמוכה מ-40%. הניתוח שלהלן מתייחס לתת הקבוצה שמנתה 2,183 מטופלים ושכללה חולים עם נתוני eGFR ושהיה מידע לגבי רמת הקריאטינין בתחילת המחקר. 

 נמצאו 719 מטופלים עם  eGFR נמוך מ-60 מ”ל לדקה לכל 1.72 מ”ר, אשר הוגדר כאי ספיקת כליות בינונית.

קבוצה זו , הייתה בסיכון מוגבר של 81% ו-96% לתמותה ולתמותה קרדיווסקולרית בהשוואה לקבוצה עם תפקודי כליה נורמלים.

עוד נמצא שטיפול בקפטופריל (Captopril ) מקבוצת חוסמי ACE הפחית את האירועים הקרדיווסקולרים , ללא קשר לרמת תפקוד הכליות בתחילת המחקר. כמו כן, שיעור האירועים בין מטופלים עם מחלת כליות היה 39% בקבוצה שטופלה בקפטופריל לעומת 52% בקבוצה שטופלה בפלצבו.

החוקרים חישבו שעל כל 100 מטופלים לאחר MI ועם פגיעה כלייתית, אשר יטופלו בחוסמי ACE, יימנעו 12 אירועים קרדיווסקולרים, כאשר על כל 100 מטופלים בחוסמי ACE  לאחר MI וללא פגיעה כלייתית, יימנעו 5.5 אירועים.

החוקרת הראשית ציינה אף בשיחה עם רויטרס שהעובדה שפגיעה כלייתית מעלה את הסיכון בחולי MI עם אי תפקוד חדר שמאל ידועה ומוכרת, אולם במחקר זה נמצא שבעזרת חוסמי ACE מושג שיפור משמעותי בהשרדות, וזאת למרות שמרבית מהמטופלים הללו היו מבוגרים וסבלו ממחלות שונות.    

לדיווח ב- DRUGINFO

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה