כריות חימום מקלות סימפטומים של אבנים בדרכי השתן

 

חימום מקומי של הבטן והגב התחתון מפחית את הכאב, הבחילה והחרדה במטופלים עם כאבים בשל התקף חריף של אבנים בדרכי השתן, מדווחים חוקרים מאוניברסיטת וינה, אוסטריה.

במחקר השתתפו 100 מטופלים עם סימפטומים של אבנים בדרכי השתן ואבחנה דומה בעבר. הנבדקים, שהיו בדכם לבית החולים, חולקו אקראית לחימום פעיל בעזרת כריות חימום בטמפרטורה של 42 מעלות צלזיוס או טיפול פלצבו באמצעות כריות חימום לא מופעלות, ממצאי המחקר דווחו בגיליון ספטמבר של ה-Journal of Urology.

כל 36 המטופלים שאובחנו בהמשך עם אבנים בדרכי השתן ועברו חימום אקטיבי דיווחו על ירידה של מעל 50% בחומרת הסימפטומים מתחילת הטיפול ועד ההגעה לחדר המיון. חומרת הסימפטומים נמדדה בעזרת (100-mm visual analog scale (VAS. המטופלים דיווחו על ירידה בחומרת הסימפטומים מ-81.8 מ”מ ל-36.3 מ”מ, ירידה בדירוג החרדה מ-79 ל-30.7, וירידה בחומרת הבחילה מ-35.7 ל-40.6.

בניגוד לכך, בקבוצת הפלצבו לא נמצא הבדל משמעותי  בדירוג חומרת הסימפטומים מתחילת  הטיפול ועד ההגעה לבית החולים. ההבדלים בין הקבוצות בעת ההגעה לבית החולים היו משמעותיים סטטיסטית.

יתרה מזאת, קצב הלב ירד משמעותית לאחר החימום הפעיל, מ-91 ל-69 פעימות לדקה. בקבוצת הפלצבו לא נמצא שינוי כזה.

החוקרים מסכמים שחימום מקומי מהווה טיפול מהיר ויעיל לכאב שנגרם בשל אבנים בכליות. עם זאת, מזהירים החוקרים, הרחבת כלי דם בעקבות החימום עשויה לגרום לירידה משמעותית בלחץ הדם, ולהגביר איבוד דם בחולים עם דימום תוך בטני.

J Urol 2003;170:741-744

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה