אטרופין כתחליף לרטייה כאשר יש בעיית היענות בילדים עם אמבליופיה

 

אטרופין (Atropine) עשוי להוות תחליף טוב לרטייה כאשר יש בעיית היענות בילדים עם אמבליופיה ((amblyopia, כך עולה ממחקר אקראי שפורסם בגיליון אוגוסט של Ophthalmology.

במחקר זה נכללו 1,419 ילדים בני פחות מ-7 שנים מ-47 מרכזים בארה”ב. הם חולקו אקראית לטיפול ברטייה או טיפול באטרופין 1% בעין החזקה. חדות הראיה הראשונית נעה בין 20/40 ל-20/100.

בתחילה, מטופלים עם חדות ראיה בין 20/80 ל-20/100 השתפרו מהר יותר עם טיפול ברטייה במשך 10 שעות או יותר ביום, מאשר טיפול של פחות שעות ביום או אטרופין. כעבור 6 חודשים לא היו הבדלים משמעותיים סטטיסטית בין קבוצות הטיפול. היעילות היחסית של הטיפול לא הושפעה מהגיל, סיבת האמבליופיה, או חדות הראיה ההתחלתית.

למרות ששני הטיפולים נסבלו היטב, תוצאות שאלונים שמולאו בתום חמשת השבועות הראשונים לטיפול הראו עדיפות מסוימת לטיפול באטרופין.

בדיון שהתלווה למחקר מציין Burton J. Kushner מאוניברסיטת וויסקונסין שלאחר 5 שבועות טיפול, 56% מהמטופלים עם רטייה השיגו חדות ראייה של 20/30, לעומת 33% מהקבוצה שטופלה באטרופין, הבדל שהיה משמעותי סטטיסטית. חדות ראייה סופית של 20/25 או יותר הושגה ב-40% מהילדים שטופלו ברטייה, לעומת 28% בלבד בקבוצה שטופלה באטרופין.

Kushner מסכם שמחקר זה מוכיח שטיפול באטרופין הוא אכן יעיל, אולי יותר ממה שרבים צפו, אך היתרון העיקרי שלו על פני רטייה הוא במצבים של חוסר היענות לטיפול.

לידיעה במדסקייפ

Ophthalmology 2003;110:1633-1639

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה