בדיקת שתן לגילוי זיהום HPV יכולה להיות יעילה במידה ובדיקת צוואר הרחם בלתי אפשרית

בדיקה ל- (human papilloma virus (HPV בשתן  נראית כיעילה בקביעת אלו זנים של הוירוס הזה נוכחים בצוואר הרחם, כך על פי דיווח אחרון. האפשרות להשתמש בבדיקת שתן ל-HPV כציון לזיהום בצוואר הרחם חשוב במיוחד במדינות מתפתחות בהן לצוותים רפואיים חסר ידע בבדיקת אזור האגן (המחקר נערך באוניברסטטה בזימבאבואה) .

   החוקרים העריכו את הקשר בין HPV בשתן ובצוואר הרחם ב-43 נשים עם סרטן פולשני בצוואר הרחם. החוקרים בחרו בסרטן בצוואר הרחם מאחר שה-HPV מתגלה כמעט תמיד במקרים כאלו. HPV התגלה וסווג ב-72% מבדיקות השתן וב-98% מבדיקות משטח שנלקחו מצוואר הרחם, ציינו החוקרים. הסוג הנפוץ ביותר, שנמצא ב-59% מהמשטחים, היה HPV 16, ולאחריו סוגים 33,18 ו-31. סוג ה-HPV שזוהה בשתן היה זהה לזה בצוואר הרחם ב-22 מתוך 28  זוגות שניתנו  להשוואה.

   החוקרים מדגישים כי אף במרבית המקרים היתה זהות בין הממצאים בבדיקות השתן ובמשטחי צוואר הרחם , קרוב לוודאי כי דיוק בדיקות השתן יכול להשתפר בבדיקות חוזרות. דבר זה יכול לזהות את קבוצת הנשים הנמצאות בסיכון גבוה עם זיהום HPV  ארוך טווח בצוואר הרחם.

הממצאים מעלים את האפשרות הקיימת כי בדיקות עצמיות לזיהום אורוג’ניטלי של HPV, על ידי שתן, יוכלו לאפשר למדינות בעלות הכנסה נמוכה הזדמנות ליישם שיטה יעילה כלכלית, פרקטית ו “ידידותית” לאישה בסינון לסרטן צוואר הרחם, צופים החוקרים.  

לידיעה במדסקייפ

J Med Virol 2003;71:110-114

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה