דיכאון נקשר לתמותה מוגברת לאחר ניתוח מעקפים

מטופלים עם דיכאון מתון עד חמור נמצאים בסיכון גבוה יותר לתמותה לאחר ניתוח  מעקפים בעורקים הכליליים ( coronary artery bypass graft – CABG)   מאשר אלו שלא סובלים מדיכאון, כך על פי מחקר חדש שפורסם בלנצט השבוע.

הכותבים מציעים לשים יותר תשומת לב לניטור וטיפול בדיכאון לאחר ניתוח CABG. ממצאים אלו הם בעלי השלכות חשובות לניהול  מטופלים שעוברים CABG, כותבים החוקרים. למרות מאמצים בניהול רפואי של מטופלים לאחר CABG, חשיבות הפרוגנוזה של דיכאון קליני מציעה הזדמנות נוספת להוריד תוצאות חמורות שנקשרות עם הניתוח על ידי טיפול במטופלים הסובלים מדיכאון לאחר הניתוח; אף כי דיכאון הוא גורם סיכון מבוסס להתדרדרות לאחר CABG, זהו המחקר הראשון שהעריך את ההשפעה של דיכאון על תמותה לאחר CABG.

 בין השנים 89′- 2001, 817 מטופלים שעברו CABG הוערכו לדיכאון בסקאלת ה- Center for Epidemiological Studies-Depression -CES-D לפני הניתוח ושישה חודשים אחריו. כ-122 מקרי מוות התרחשו במהלך מעקב  של עד 12 שנים (ממוצע של 5 שנים). מבין 310 המטופלים שהיו חיוביים לדיכאון, 213 סבלו מדיכאון קל ו-97 מדיכאון בינוני עד חמור. בהשוואה למטופלים שלא סבלו מדיכאון, מוות היה שכיח פי שניים במטופלים שסבלו מדיכאון בינוני עד חמור בזמן פתיחת המחקר. 

 מטופלים רבים העוברים CABG נמצאים בסיכון מוגבר מאחר שהם מדוכאים קלינית; ניתן להפחית את הסיכון על ידי טיפול בדיכאון לאחר הניתוח, מסכמים החוקרים. 

לידיעה במדסקייפ

Lancet. 2003;362:604-609

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה