תרכיב חיסון ואגינלי מרסן התפרצויות של דלקות בדרכי השתן

חיסונים חוזרים עם תרכיב חיסון ברירית הואגינה מאריכים את פרק הזמן עד להדבקה חוזרת בנשים הרגישות להידבקות בדלקות בדרכי השתן (UTI), כך על פי מחקר חדש. למעשה, אומרים החוקרים, נשים שקיבלו מינון של 6 מנות של תרכיב החיסון נשארו ללא זיהום לאורך פרק זמן ארוך משמעותית יותר מאשר מטופלות שקיבלו 3 מנות פלצבו בלבד.  החוקרים ציינו כי דלקות חוזרות בדרכי השתן הן בעיה נפוצה שמטופלת בדר”כ עם טיפולים חוזרים באנטיביוטיקה למניעה. אך תופעות לוואי חמורות של הטיפול כוללות זיהום פטרת ואגינלית  ומגוון של אורגניזמים העמידים לאנטיביוטיקה.

גישה אחרת, שנראתה מבטיחה, היא חיסון רירית הרחם על ידי שימוש בנר, פתילה שמכיל בקטריה יורופתגונית שנהרסה בחום. על מנת לחקור לעומק, החוקרים ערכו מחקר כפול סמיות שלב 2 של פתילות שהכילו Urovac, חיסון ואגינלי שמכיל 10 יורופתגונים כאלו.  כ-54 נשים עם  דלקות חוזרות בדרכי השתן הוצאו מטיפול אנטיביוטי מונע, וחולקו לאחת מ-3 קבוצות שקיבלו בסה”כ 6 טיפולים במהלך 14 שבועות. הטיפול כלל 3 טיפולים ראשוניים של חיסון ו-3 טיפולי פלצבו ראשוניים שהכילו פתילות ללא בקטריות, 3 טיפולים ראשונים של חיסון ו-3 טיפולי תגבור, או טיפולי פלצבו בלבד. 

במהלך שישה חודשי מעקב, נמצא כי לא היתה חזרה להדבקה ב- 55.6% מהנשים שקיבלו טיפול תגבור, לעומת 22.2% בקבוצות הפלצבו והמשולבות. יותר מכך, במטופלות שלא פיתחו דלקת חדשה, התקופה ללא זיהום הממוצעת היתה של 160 ימים בקבוצת התגבור לעומת כ-60 ימים בקבוצה שקיבלה טיפול ראשוני ו-35 ימים בקבוצת הפלצבו.

החוקרים מסכמים עקב תוצאות אלו כי טיפול ב-Urovac בפתילות ואגינליות הוא בטוח ויעיל. הם מציינים בנוסף כי לגישת טיפול זו יש שכיחות נמוכה של תופעות לוואי חמורות, סבילות טובה של המטופלת, ויכולת טיפול אישית באמצעותה. החוקרים מוסיפים כי הממצאים מניחים את הבסיס לשלב 3 בניסוי קלינישבו מעורבים מרכזים רפואיים שונים.

לידיעה במדסקייפ

J Urol 2003;170:867-869

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה