רה-וסקולריזציה עכשיו ! (לחולי MI …)

ביצוע של הרחבת כלי דם, רה-וסקולריזיציה,  מייד לאחר MI נקשר לירידה בסיכון לאישפוז קרדיאלי נוסף, וקיצור תקופת אישפוז, זאת לפי מחקר חדש המתפרסם ב- American College of Cardiology .

מרגע שהתקבלה החלטה לבצע רה-וסקולריזציה, כדאי לעשות זאת מהר ככל האפשר, מציינים החוקרים במסקנותיהם. כל דחייה תגדיל את סיכויי החולה להתקף חוזר.

החוקרים עקבו אחר 15,166 מטופלים  שביצעו הרחבת כלי דם במשך שנה מאז שעברו MI . כ- 13,000 מהם טופלו בשלב ראשון בבית חולים קהילתי ללא יכולות לביצוע הרחבת כלי דם. האחרים הופנו לבתי חולים עם יכולת ביצוע הרחבת כלי דם חודרנית.

חציון הזמן בין MI לביצוע של הרחבת כלי דם בבתי החולים עם יכולת פולשנית היה 12 יום, קצר משמעותית מחציון הזמן של החולים שאושפזו בבתי החולים ללא יכולת פולשנית – 48 יום.

בבתי החולים עם יכולות פולשניות הנטייה הייתה להשתמש יותר בצינתור מאשר ניתוחי מעקפים, הפוך לגמרי מאשר בבתי החולים ללא יכולות פולשניות.

נמצא שהחולים שטופלו בבתי החולים ה”פולשניים” היו בשכיחות נמוכה יותר לאירוע קרדיאלי חוזר בזמן שחיכו לביצוע הרחבת כלי הדם. מס’ הימים שבהם שהו החולים בבתי החולים ה”פולשניים” היה גם נמוך יותר משמעותית באופן מובהק סטטסטית.

לאחר ביצוע הרה-וסקולריזציה, שתי הקבוצות הגיבו באופן שווה וטוב.

 על פי החוקרים נראה שגישה פולשנית במהלך הטיפול הראשוני בהתקף לב משיגה תוצאות טובות יותר.

לשאלה אם לא לכל החולים לאחר MI דרושה גישה פולשנית, קשה לענות לפי  מחקר זה, מסתייגים החוקרים, ואולם מה שעולה באופן ברור – שככל שתוקדם ביצוע הפעולה הפולשנית, כן יתקבלו תוצאות טיפוליות טובות יותר.  

J Am Coll Cardiol 2003;42:410-423.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה