תרופות אנטידיכאוניות עשויות להגן מפני ירידת נפח ה-hippocampal

מחקר חדש שפרסם באוגוסט ב- American Journal of Psychiatry מדווח על כך שטיפול בתרופות אנטידיכאוניות עשוי להגן מפני ירידת הנפח של ה- hippocampal , תופעה הקשורה לדכאון.

תוצאות המחקר, אמנם קטן בגודלו, מרמזות על כך שנשים המשתמשות בתרופות אנטי-דכאוניות בכל פעם שהן חשות בדיכאון, לדיכאון תהיה השפעה קטנה יותר על שינוי בגודל ה-hippocampus .

במחקר נבדק גודל ה-hippocampal באמצעות MRI של 38 נשים, מאובחנות כדכאוניות ומטופלות בקהילה,מול 38 נשים כקבוצת בקרה. הנשים הדכאוניות היו עם הסטוריה של 5 התקפי דכאון, ורק מעטות הן טופלו בתרופות אנטידכאוניות.

כל אישה רואיינה על ידי שני מומחים כדי לקבוע את משך תקופת התקפת הדיכאון והטיפול. גודל ה-hippocampal היה קטן יותר בקבוצת הנשים הדכאוניות מאשר בקבוצת הבקרה. משכי זמן ארוכים יותר של אפיזודות של דיכאון שלא טופלו בתרופות היו קשורים לגודל קטן יותר של hippocampal .

מחקרים קודמים הראו קשר בין נזק ל-hippocampal לבעיות בזכרון, ושדכאון מהווה גורם סיכון לאלצהיימר. לכן, לירידה בגודל ה-hippocampus יש משמעות שלילית ומסוכנת, מעבר לנזקי הדיכאון עצמו.

מנגנון הפעולה של הפגיעה ב-hippocampus אינו ברור, ויתכן שנוירוטרנסמיטרים המשתחררים במהלך דכאון פוגעים בנוירונים או סינפסטות (synapses ).

החוקרים מסיקים כי שינוי בגודל ה-hippocampal המלווה באפיזודות דכאוניות מהווה אינדיקציה לאיבחון וטיפול מוקדם.

כמו כן, החוקרים סבורים שמימצאים אלה מעידים כי גישה של טיפול קבוע בתרופות אנטי-דכאוניות באנשים שנוטים לדיכאון היא בהחלט גישה שיש לשקול ולבחון.

לא נמצאו הבדלים בין תרופות אנטידכאוניות שונות בהשפעתן על ה- hippocampal.

 Am J Psychiatry. 2003;160(6):1516-1518

לסקירה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה