סינון מחדש לזיהום כלמידיה וזיבה

 במסגרת הקווים המנחים לשנת 2002  של המרכז לבקרות מחלות ומניעתן (ה-CDC) בנוגע לטיפול ב מחלות המועברות באמצעות מין (STD) מומלץ  לרופאים  לשקול לייעץ לכל הנשים עם זיהום כלמידיה לעבור סינון מחדש 3-4 חודשים לאחר הטיפול. סינון מחדש שונה מבדיקת ריפוי בכך שהוא מתרחש אחריו ובכל שהוא מונע על ידי ההכרה כי אדם שנדבק ב-STD נמצא בסיכן גבוה להדבק ב-STD בעתיד. ה-CDC לא ממליץ בדיקת ריפוי (test-of-cure ) לא לכלמידיה ולא לזיבה, במטופלים שקיבלו טיפול סטנדרטי, מלבד מבנשים בהריון.

השינוי הזה בהמלצות לניהול זיהום כלמידיה משקף את השינוי באפידימיולוגיה של STD בקטריאליות  בארה”ב ומספר גורמים אחרים . גורמים אלו כוללים 1. את ההכרה בחשיבות של הדבקה מחדש בגלל סיכון מוגבר לחוסר פוריות, הריון מחוץ לרחם וכאב מפשעתי כרוני 2. הערכה מחודשת כי מקרה של STD הוא הגורם סיכון המפורש ביותר להדבקה בעתיד 3. מאמץ לנצל את ההזדמנויות האפשריות על ידי האבחון ה-nucleic acid based לכלמידיה.

אף שסינון מחדש (rescreening ) מהווה גישה מבטיחה לבקרה על STD בקטריאליות , זוהי לא הפעם הראשונה שהרעיון הזה הוצע, ונסיון העבר מציע כי הסייגים שמעכבים את יישומו יכולים להיות קשים.

להמשך הכתבה המפורטת במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה