desloratadine (אריוס) מפחית סימפטומים של נזלת אלרגית הנובעת מחשיפה לפריחה

חוקרים אשר בחנו את התכשיר החדש desloratadine מדווחים על יעילותו בהפחתת סימפטומים של נזלת אלרגית הנגרמת מפריחה ואסטמה קלה.

המחקר הוצג במפגש ה-22 של האגודה האירופאית לאלרגיה וחיסון. במחקר עקבו אחר 26 מטופלים עם אלרגיה זו (grass pollen allergic rhinitis) במשך 8 ימים אשר קיבלו מינון של 5 מ”ג ליום של  desloratadine או -פלצבו.

לאחר 7 ימי טיפול נחשפו המטופלים ל- 10,000  BU/mL  של אבקת פריחה באמצעות משאבה שהעבירה מינון קבוע של 89 uL לכל נחיר.

החוקרים השוו את מימצאי הסימפטומים באמצעות שימוש במדד ( visual analogue scale (VAS שבוע לפני החשיפה לאבקה ו- 24 שעות לאחריה . הקריטריונים שנבדקו כללו נזלת, עיניים דומעות, גירוד באף, התעטשות, אף חסום, שיעול “מצפצף”, קוצר נשימה וירידה בפעילות גופנית. 

בוצעה גם מדידה של(  PEF ( pulmonary expiratory flow  .  חמישה מהמשתתפים נשרו מהמחקר בגלל חוסר יכולתם להשלימו, ושאר ה-21 נבדקים היו עם תכונות ומאפיינים דומים בשתי קבוצות הטיפול.

במהלך השבוע שלפני החשיפה מדד שאיפת האוויר (peak nasal inspiratory flow ) בקבוצת הטיפול הפעילה השתפר ב-60 L/min  לעומת שיפור של 10  L/min בקבוצת הפלצבו. 

 במהלך השעתיים שלאחר החשיפה לאבקה הקבוצה שטופלה ב- desloratadine השיגה תוצאה טובה יותר במדד הסימפטומים, אך לא באופן משמעותי וללא מובהקות סטטיטסית. במדד הסימפטומים הברונכיטיים היה לקבוצת הטיפול יתרון מובהק

 האפקט של Desloratadine על הסימפטומים בא לידי ביטוי יותר בנבדקים שהיו חשופים יותר לקרדית האבק הביתי , בנוסף לאבקה. 

לדיווח ב- docguide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה