Radiosurgery לטיפול ב-Nonfunctioning Pituitary Adenoma

Nonfunctioning pituitary adenomas מהווים כ-30% מכל גידולי ה- pituitary . הכוונה של מחקר רטרוספקטיבי זה היתה להעריך את היעילות והתפקיד של (gamma knife surgery (GKS בטיפול בפגיעות אלו.  החוקרים ערכו  סקירה של מקרים בהם GKS נעשה בין 87′-01′. 

46 מטופלים עם nonfunctioning pituitary adenomas ועם לפחות 6 חודשים של מעקב זוהו. ב-41 ממטופלים אלו צורה כלשהיא של טיפול קודם כמו transsphenoidal resection, craniotomy ו- resection, או conventional radiation therapy התקיימה.  5 מטופלים הוערכו כלא מתאימים למיקרוכירורגיה, ו-GKS הוגש כמודליות של טיפול ראשוני. תגובות אנדוקרינולוגיות, אופטלמולוגיות ורדיולוגיות הוערכו. המינון הממוצע של לקרינה היה 16 Gy.

בכל המטופלים  עם microadenomas וב-91% מאלו עם macroadenomas שליטה על הגידול הודגמה לאחר ה-radiosurgery. ל-Gamma knife surgery  היתה יעילות שווה במושגים של השגה של שליטה על הגידול במקרים של adenomas עם cavernous sinus invasion ו-suprasellar extension. לא נרשמו endocrinopathies  חדשים לאחר ה-radiosurgery. בשני חולים, עם זאת, ארעה התפתחות הגידול וירידה בתפקודי ראייה.

מסקנות החוקרים  הן כי Gamma knife surgery  הוא בטוח ויעיל בטיפול ב-nonfunctioning pituitary adenomas. ה-Radiosurgery יכול להוות מודליות של טיפול ראשוני בחלק מהמקרים וכהצלה באחרים. על הטיפול להתאים בדיוק לתסמינים של המטופל, בריאותו הכללית והמורפומטריות של הגידול.

לידיעה המלאה ולמחקר במדסקייפ(במקור מ- Neurosurgical Focus)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה