Furosemide יעיל בטיפול ב- CHS-NP ומוריד פוליפים של האף

furosemide תוך- נחירי הוא אפקטיבי כמו mometasone  לטיפול ב-hyperplastic sinusitis כרונית עם פוליפים של האף (CHS-NP), כך על פי מחקר חדש ,פרוספקטיבי, רנדומאלי,מבוקר שפורסם החודש ב- Archives of Otolaryngology-Head and Neck Surgery.

 הגישה הטיפולית הטובה ביותר לפוליפוזיס באף היא להתערב בשלב המוקדם של התפתחות פוליפים של האף, ואלמנט חשוב בכך הוא ה-edematous infiltrate, אומרים החוקרים.  השימוש המקומי ב- furosemide, שהוא loop diuretic ומעכב של ה- potassium ותעלות ה- sodium chloride cotransporter , במשטח הבזולטרלי של התאים האפיתליים הנשימתיים יכול לגרום לירידה בספיגת הסודיום וירידה מוחלטת בספיגת מים.

מבין 170 מטופלים עם הפרעה דו צדדית או מינימלית של CHS-NP מטופלת ניתוחית, 97 הושמו רנדומאלית בטיפול שהתחיל חודש לאחר הניתוח עם furosemide תוך נחירי, 40 לא קיבלו טיפול, ו-33 קיבלו mometasone furoate (קורטיסטרואיד). המעקב התקיים מדי 6 חודשים, למשך שנה עד 9 שנים. 

חזרה של פוליפוזיס באף ארעה ב-17 (כ-17%) מבין 97 המטופלים שקיבלו furosemide, ב-12 מתוך 40 המטופלים שלא קיבלו טיפול  (30%) , וב-8 (24% ) מבין 33 המטופלים שקיבלו mometasone. חזרה של הבעיה במטופלים שקיבלו  furosemide או mometasone היתה ברב המקרים של שלב מוקדם, אך מטופלים ללא טיפול  תרופתי סבלו בדרך כלל משלבים חמורים יותר של CHS-NP.

החוקרים אומרים כי המחקר ארוך הטווח מציע תמיכה לשימוש ב-furosemide כגישה טיפולית ברת- תוקף, למניעה של CHS-NP וכאלטרנטיבה לשימוש בקורטיסטרואידים מקומיים, שלהם תופעות לוואי קליניות על nasal mucosa. החוקרים ציינו כי אין להם ענין רלוונטי כלכלי במחקר.

לידיעה המלאה והסברים נוספים במדסקייפ

Arch Otolaryngol Head Neck. 2003;129:656-659

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה