במהלך צנתור הוחדר בטעות אוויר ללב, החולה מת- והחקירה מתעכבת

לפני למעלה משנה ארעה תאונה חמורה בבי”ח “העמק” – חולה לב מת במהלך צנתור. לפי כתבה שפורסמה השבוע על ידי רן רזניק באתר “הארץ”, משרד הבריאות לא ממהר בחקירת המקרה, מה שיכול לעזור במניעת מקרים זהים בעתיד ולהזהיר מצנתרים.   בכתבה, טוען  בית החולים כי הצוות הרפואי פעל לפי הוראות יצרן הציוד; אך משרד הבריאות עוד לא בחן את ההוראות הללו ולא קיימים עדיין סטנדרטים לפיהם ניתן לעשות שימוש אחיד בציוד הנ”ל (ראה קישור הערה נפרדת למטה).

החולה, בן 61, נכנס לצנתור באפריל 02′ לאחר שהתלונן על כאבים. החולה עבר ניתוח מעקפים מספר חודשים קודם לכן.  הצנתור בוצע על ידי מנהל היחידה, ובמהלכו נראה היה כי קיימת חסימה במעקף שממנו מגיע דם לעורק הראשי, ולאחר התייעצות עם החולה (שהיה בהכרה, בנוגע לניתוח מעקפים נוסף או המשכת הצנתור) ומומחים נוספים, הוחלט להמשיך בצנתור ולפתוח החסימה באמצעות בלון.  לאחר שנפתחה החסימה הרופאים החליטו לחבר את החולה למכשיר המאפשר ניפוח “בלון פועם”, אך בגלל תקלה,בזמן שניסו להחדירו לאבי העורקים,  שמנעה את ניפוחו בהליום, ניסו הרופאים לנפחו ידנית במזרק עם אוויר;  האוויר חדר לאבי העורקים ,גרם להדרדרות החולה והוא מת לאחר כשעה על שולחן הניתוחים.

משפחת החולה הגישה לאחרונה תביעה נגד קופ”ח כללית, בעלת “העמק”, אליה מצורפת חוות דעת מומחה (פרופ’ אליעזר קפלינסקי, מבכירי הקרדיולוגים בארץ). על פי קפלינסקי, אסור בשום אופן להשתמש באוויר לניפוח הבלון; אסור למצנתר לאשר פעולה כזו, ובכך שביצע פעולה כזו הוא שותף לרשלנות רפואית. עדיין לא הוגש כתב הגנה מבית חולים “העמק”, אך ביה”ח הודיע כי במהלך הצנתור חל סיבוך וכי הם משתתפים בצערה של המשפחה; הצנתור בוצע על פי הוראות היצרן.  בית החולים הוסיף כי  בוצעו בו בהצלחה כ-20,000 צנתורים ופעולות חודרניות מאז 89′.

לידיעה המלאה מאת רן רזניק באתר “הארץ”

“גם הפעם חקירת משרד הבריאות מתעכבת” – מאת רן רזניק , “הארץ” (הערה נפרדת)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה