Ruboxistaurin מוריד את איבוד חדות הראייה בחולים עם מחלת רשתית סוכרתית חמורה

Ruboxistaurin mesylate נראה כמעכב את התפתחות איבוד הראייה בחולים עם מחלת רשתית סוכרתית במצב חמור -עד חמור מאד, כך על פי מחקר חדש. 

Ruboxistaurin בולם את PKC b, אנזים שמעורב בתהליך של נזק מיקרוואסקולרי, שמוביל לסיבוכים  מיקרוואסקולרים סוכרתיים. הגורם  בולם במיוחד את ה-PKC והוא נמצא בשלב III של המחקר, כטיפול אפשרי לסיבוכים סיבוכים רבים מיקרוואסקרלריים סוכרתיים (multiple diabetic microvascular complications). החוקרים ערכו מחקר כפול סמיות מבוקר פלצבו של 252 מטופלים (68% גברים, 19% עם סוכרת סוג 1), עם מחלת רשתית סוכרתית במצב חמור מתון עד חמור מאד  non-proliferative (או – moderately severe to very severe non-proliferative diabetic retinopathy) , בטיפול מוקדם של מחקר מחלת רשתית סוכרתית -ETDRS, בדרגת חומרה של מחלת רשתית של 47B-53E בלפחות עין אחת. 

גיל ממוצע של המטופלים היה 56, משך זמן ממוצע של סוכרת היה 16 שנים, וממוצע המוגלובין( A1c (HbA1c היה 8.8%. הם חולקו רנדומאלית לקבוצת פלצבו או קבוצת ruboxistaurin ב- 8 מ”ג, 16 מ”ג, או 32 מ”ג לכל יום במשך 36-48 חודשים.  בתחילת המחקר, חדות ראייה לפי ETDRS -ממוצע- היה 80 אותיות (בערך 20/25 לפי Snellen chart). כ-78% סבלו מ- macular edema. כ-45% מהסובלים ממחלת רשתית בדרגה חמורה היו בדרגה של 47 ו-55% בדרגה של 53.  בחודש 42 , שיעור ארועי Kaplan-Meier  היו באחוזים של  55%, 57%, 72%, ו- 52% בקבוצות הפלצבו, 8 מ”ג, 16 מ”ג ו-32 מ”ג, בהתאמה. שיעורי התקדמות ב-42 חודשים היו לפחות של 2 שלבים בסקאלת ה-ETSRS בחולים עם non-proliferative diabetic retinopathy  בשתי העיניים, היו 72% ו-49% בקבוצות הפלצבו וה-32 מ”ג, בהתאמה, שמציגים ירידה של 32% בסיכון לקבוצה שלקחה ruboxistaurin .

איבוד חדות ראייה מתון היה נמוך יותר בקבוצת שלקחה 32 מ”ג מאשר בקבוצה שלקחה פלצבו בכל משך המעקב. ruboxistaurin היה נסבל בהחלט ולא גרם לתופעות לוואי חמורות. החוקרים מציינים כי אפקט תועלת אפשרי של ה-ruboxistaurin  הוא הורדת איבוד חדות הראייה . אם הממצאים יתאמתו, תוצאות מחקר זה יכולים להביא תועלת רבה לחולי סוכרת , אומרים החוקרים. המחקר מומן על ידי חברת אלי-לילי, החברה המייצרת את ruboxistaurin .

לידיעה המלאה באתר doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה