מוטציה בגן יכולה לחזות השמנה בילדים

intron polymorphism בגן  של -11beta-hydroxysteroid dehydrogenase type 1 או 11-beta-HSD-1, נקשר ל-body mass index ,BMI גבוה יותר, ולתנגודת אינסולין בילדים- גורמים מסמנים לסוכרת. אנו מאמינים כי כ-50%-70%מהגיוון במשקל הגוף קשור לגורמים גנטיים, אומרים החוקרים. האנזים הייחודי שבדקנו, -11beta-HSD-1, הופך קורטיזון לקורטיזול ומקדם עלייה במשקל במודל של עכברים.

החוקרים חיפשו אחר ואיריאנט גנטי של -11beta-HSD-1 ב-103 ילדים שסבלו מהשמנת יתר  וב-160 ילדים במשקל רגיל. הם גילו כי 4.3% מהילדים היו homozygous  וכ-30% מהילדים היו heterozygous למוטציה אחת ספציפית של -11beta-HSD-1, שהוא  adenine insertion ב- intron 3 (או ins4436A). ה-BMI היה שונה על פי גנוטייפ ins4436A, ש-BMI גבוה יותר נראה בילדים שהיו homozygous ל- ins4436A.

לאחר התאמה לגיל, מין ,גזע וגובה, ילדים עם המוטציה היו “כבדים” יותר, סבלו מהשמנה  ומרמות אינסולין גבוהות יותר, אמרו החוקרים.   הואיראינט הספציפי הגנטי ב- -11beta-HSD-1 יכול להיות סמן חשוב בהשמנה בילדים, מסכמים החוקרים. כרגע,  מספר חברות תרופות עובדות על פיתו חשל תרופות שיחסמו את פעילות של  ה-11beta-HSD-1 כטיפול אפשרי בהשמנת יתר.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה