דיאטה הכוללת שקדים עשוייה לשפר פרופיל ליפידים

שילוב של שקדים בדיאטה מאוזנת קלוריות עשוי לשפר באופן משמעותי את פרופיל הליפידים. כך קובע מחקר חדש המתפרסם ב-. American Journal of Clinical Nutrition .

מחקרים אפידימיולוגים הראו באופן עקבי קשר הפוך בין מחלות לב לרמת הצריכה של אגוזים. הייחודיות של שקדים היא בהיותם מכילים רמות גבוהות של פרוטאין וריכוז גבוה של alpha-tocopherol ( ויטמין E ).

במחקר זה נבדקו 25 איש, בריאים עם רמות גבוהות (באופן מתון) של כולסטרול, בגיל ממוצע של 41.  הנבדקים צרכו דיאטה שכללה 34% מקורות אנרגיה שומניים. הנבדקים חולקו ל-3 קבוצות: קבוצה אחת צרכה דיאטה בהתאם להמלצות השלב הראשון של ה- NCEP (שיעור של 0% שקדים בדיאטה) , קבוצה שנייה צרכה רמות נמוכות (10% ) של שקדים, והשלישית רמות גבוהות (20% ) של שקדים.

בהשוואה לדיאטה המומלצת ע”י ה- NCEP הקבוצה השלישית שצרכה רמות גבוהות של שקדים, העלתה את רמות ה- HDL ב-2%, והפחיתה את סך הכולסטרול ב- 4.4%, ואת ה- LDL-C ב-8.8%.

הירידה ברמות ה- LDL-C שקולה להפחתת הסיכון למחלות קרדיווסקולריות בשיעור של 11%.

המחקר לא בדק את ההיענות לצריכת השקדים לטווח ארוך, ואולם להערכת החוקרים המימצאים מלמדים שיש מקום לשקול שוב את המלצות הדיאטה של ה- NCEP באשר לרמות השומן המומלצות בדיאטה.

 Am J Clin Nutr. 2003;77:1379-1384

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה