פעילות גופנית לפני ובמהלך השלבים המוקדמים בהריון מורידה את הסיכון ל-preeclampsia

ממצאים של מחקר חדש מציעים כי פעילות פיזית קבועה במהלך השנה שקדמה להריון ובתחילתו נקשרת לסיכון נמוך יותר לפרה-רעלת הריון ( preeclampsia). החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים הראו כי פעילות פיזית לשם הנאה במהלך 20 השבועות הראושנים של ההריון מורידים את הסיכון. אך ההשפעה של פעילות גופנית קודם להריון לא נבדקה עדיין.

החוקרים העריכו 201 נשים עם  preeclampsia שילדו בין 98′-01′ , ו-386 נשים כביקורת, שהותאמו מבחינת נתוני הלידה שלהן, גיל ועוד. הנשים נשאלו במהלך שהייתם בביה”ח לאחר הלידה בנוגע לפעילות פיזית הנאתית, הליכה, או טיפוס מדרגות במהלך השנה שקדמה להתעברות ובמהלך 20 השבועות הראשונים להריון.

הסיכון ירד בערך בשליש באם המשתתפות  היו פעילות בסוג של פעילות גופנית הנאתית במהלך השלבים המוקדמים של ההריון, והמשיכה לרדת אם פעילות גופנית כזו התקיימה גם לפני ההריון, מוסרים החוקרים. קצב ההליכה, אך לא מרחק ההליכה, נקשר לירידה בסיכון, שהתועלת הרבה ביותר היתה אצל אלו שהלכו במהירות של קרוב ל-5 ק”מ לשעה או יותר. גם אצל נשים שלא השתתפו בפעילות קבועה, עלייה במדרגות, בין 1-4 גרמי מדרגות בכל יום, נראתה כמעניקה הגנה מסוימת.  

לידיעה במדסקייפ

Hypertension 2003;41:1273-1280

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה