נשים עם PCOS – בסיכון מוגבר לטרשת עורקים

נשים עם (polycystic ovary syndrome (PCOS הן בסיכון מוגבר ,יותר מנשים בעלות משקל עודף או במשקל תקין ללא PCOS , להיות בעלות רמות גבוהות יותר של קלציום בעורקים הכליליים (CAC),סימן לטרשת עורקים, כך על פי מידע ממחקר חדש.

החוקרים אומרים כי ממצאיהם מציעים כי נשים עם PCOS צריכות לעבור בדיקות וסינון בצורה סדירה לגורמי סיכון של מחלות לב מזמן אבחונן. נשים עם עודף משקל הסובלות מ-PCOS הן בסיכון מוגבר פי כמה.

הממצאים מבוססים על מחקר של 36 מטופלות עם PCOS ,עם קבוצת ביקורת מותאמת של כ-71 משתתפות. CAC נקבע בכל המשתתפות על ידי electron beam CT. תוצאות משתי הקבוצות הושוו עם אלו של 142 נשים בקהילה שהיו בעלות רישום עבר של ממצאי CAC.  נשים עם PCOS היו בעלות רמות גבוהות משמעותית של טסטוסטורון ושל כולסטרול LDL מאשר נשים בקבוצת הביקורת.  כמעט 40% מהנשים עם PCOS היו בעלות רמות של CAC הניתנות לזיהוי ,בהשוואה ל-21% מקב’ הביקורת.

גורמים מנבאים של CAC כללו BMI, waist circumference ורמה של כולסטרול כללי ו-LDL. השמנה ושומן באזור הבטן- הנפוצים בקרב מטופלות עם PCOS, קשורים ל-CAC במיוחד, לפי החוקרים. גם ללא קשר לגורמים הללו, רמה גבוהה יותר של כולסטרול LDL יכולה להיות גורם תורם חשוב לסיכון המוגבר לטרשת עורקים שנראה במטופלות הללו. החוקרים מדגישים כי התערבות באורח החיים וטיפול בהשמנה בנשים עם PCOS יכול למנוע או לעכב את התפתחות מחלת טרשת העורקים אצל נשים אלו,הנמצאות בסיכון מוגבר.

לידיעה במדסקייפ

J Clin Endocrinol Metab 2003;88:2562-256

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה