Warfarin שמפחית הסיכון לאיסכמיה אצל חולי AF אינו נמצא בשימוש מספיק

מימצאים חדשים מדגימים כי טיפול  ב- Warfarin (שם מסחרי בארץ – קומדין) לשמירת קצב הלב יעיל יותר מטיפול תרופתי לשמירת קצב הסינוס בהפחתת הסיכון לשבץ איסכמי בקרב חולים עם פרפור פרוזדורים, ( atrial fibrillation (AF.

המימצאים האחרונים הם ממחקר ה- Atrial Fibrillation Follow-up Investigation of Rhythm (Management (AFFIRM אשר פורסמו בניו אנגלנד ומגזינים אחרים.

במחקר ה- AFFIRM עקבו החוקרים אחר 4,060 מטופלים הסובלים מ- AF ולפחות גורם סיכון אחד נוסף (לחץ דם, אי ספיקת לב ועוד). כידוע, הסיכון הגבוה ביותר של חולי AF הוא שבץ איסכמי, והמחקר ניסה לבחון ולהשוות  בין יעילות הטיפול ב- Warfarin לטיפול בקצב הסינוס.

במהלך 3.5 שנות המחקר אירעו מקרי שבץ איסכמי בקרב 8.2% מהמטופלים. המחקר מצא ששימוש ב- Warfarin הפחית את הסיכון לשבץ איסכמי ב- 68% .

מסקנות והמלצות החוקרים הם שלא להפסיק את הטיפול ב-  Warfarin בקרב חולי AF, גם אם הרופא סבור שבעיית הקצב הוסדרה. רק במקרים בהם תופעות הלואי של Warfarin הן קשות ולא נסבלות יש מקום לשקול הפסקה.

להערכת החוקרים, למרות יעילותו הרבה של ה- Warfarin בהפחתת אירועי שבץ איסכמי , השימוש בו נמוך מידי, בעיקר בגלל הפסקה מוקדמת מידי של הטיפול. החוקרים סבורים ש- 90% מחולי ה- AF זקוקים לטיפול קבוע ב- Warfarin כאשר בפועל רק 25% משתמשים בתכשיר.

נראה שהגורמים העיקריים לשימוש החסר הם אי הכרת ההנחיות והחשש מתופעות הלואי , בעיקר הדימומים הכרוכים בטיפול.

לדיווח במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה