נמצא קשר בין תסמונת דאון ל-( neural tube defect (NTD

עדות ישירה בנוגע לקשר שבין תסמונת דאון לבין ( neural tube defect (NTD נמצאה, כך על פי מחקר שמתפרסם ב- Lancet. 

 צוות חוקרים בינלאומי, מאנגליה, אוקראינה וישראל,  בדק האם תסמונת דאון ו-NTD קימות בשכיחות גבוהה יותר באותן משפחות מאשר השכיחות של כל אחת מהתסמונות בנפרד.  למרות המחקר המעמיק, עדיין לא ידוע מה מוביל לטריזומיה 21 בתסמונת דאון, מוסיפים החוקרים. יש עדויות, עם זאת , כי לחלק מן האמהות לילדים עם תסמונת דאון יש פולאט, (חומצה פולית) לא תקין ומטאבוליזם מתילי, יחד עם מוטציות בגנים של הפולאט, שהן תכונות הנראות גם ב- NTD. 

 החוקרים העריכו את גילה של האם,תוצאות של ההריון ,עיוותים קוגנטיביים וקריוטופ בקרב שתי קבוצות של משפחות-  כ- 490 משפחות מישראל עם סיכון גבוה ל-NTD (כ-440 עם היסטוריה של NTD, וכ-48 עם הידרוציפאלוס מבודד), וכ-510 משפחות מאוקריאנה שהיו בסיכון גבוה לתסמונת דאון.    בין המשפחות עם הסיכון ל-NTD, היו 11 הריונות שהושפעו מתסמונת דאון בקרב קרוב ל-1500 הריונות בסיכון , בהשוואה ל-1.87 המצופים בגלל גיל האם. ההבדל הזה הוא משמעותי.  בקרב המשפחות עם הסכון לתסמונת דאון, היו 7 הריונות עם NTD מבין למעלה מ-1800 בסיכון, בהשוואה ל-1.37 המצופים. 

החוקרים טוענים כי הממצאים מראים על קשר הקיים בין תסמונת דאון ל-NTD, דבר המחזק ומסביר את העדות על סטטוס פולאט (folate ) פגום בשתי ההפרעות. המחקר בנוגע ל-NTD מציע כי חיזוק המזון יכול לשמש שאסטרטגיה טובה יותר להעלאת צריכת הפולאט מאשר תוספת שלו לפני הריון, במיוחד מאחר שהריונות רבים הן בלתי מתוכננים, אומרים החוקרים. הם מסכמים כי האפקט המניעתי נראה כיותר פרקטי עם תוספות יותר מחיזוק, fortification.

Lancet 2003;361:1331-35<!–Lancet
–>

לכתבה המלאה באתר doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה