קטרקט לא סטנדרטי נקשר למחלת האלצהיימר

תבנית לא רגילה של beta-amyloid deposits  הנמצאת בעדשה של חולים על מחלת האלצהיימר (AD) יכולה להוביל להתפתחות של מבחן לא חודרני שנועד לאבחן ולעקוב אחר מהלך המחלה, מדווחת קבוצת חוקרים.

התפרצות מוקדמת של קטרקט היא שכיחה בחלק מהצורות של מחלת האלצהיימר, ומחקרים קודמים הראו כי amyloid beta  מופרש בעדשות של מכרסמים וקופים, אומרים החוקרים. בגליון הנוכחי של ה-LANCET הם בודקים את ההשערה ממצאים פתולוגיים הקשורים לאלצהיימר יכולים להמצא גם  בעדשות אנושיות.

החוקרים בדקו עדשות בניתוח שלאחר המוות של 9 חולים עם מחלת אלצהיימר ידועה ואצל 8 ששימשו כביקורת. קטרקט סופראנוקליארי נראה בעדשות של כל החולים עם האלצהיימר ובאף אחד מן הביקורת. החוקרים מציינים כי את הקטרקט הסופראנוקליארי האקולאטרי הנדיר הזה לא ניתן לגלות בבדיקה רפואית רגילה וכי הוא לא גורם לבעיות בראייה.

מאחר שעדשות לא מנקות יתרות פרוטאין כמו שרקמות המוח עושות, נראה כי ניתן לפתח בדיקה לא חודרנית שיכולה לזהות את היתרות האלו בדרך  כמותית ורגישה.   החוקרים מוסיפים כי אם חולים הנמצאים בסיכון לפתח את מחלת האלצהיימר יהיו ניתנים לאבחון בשלב מוקדם בצורה מדויקת, לפני התפתחות סימנים קוגניטיביים , אמצעים תראפיוטיים יוכלו להיות בשימוש לפני שנוצר נזק תמידי למוח.

Lancet 2003;361:1258-1265

לכתבה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה