גורמים הקשורים להתפתחות אלרגיה לבוטנים בילדים

 נראה כי השכיחות של אלרגיה לבוטנים גדלה בשנים האחרונות. לבד מהיסטוריה משפחתית של אלרגיה לבוטנים והימצאה של אטופיה (atopy) ,לא ידועים גורמי סיכון נוספים,כך פורסם השבוע ב- New England Journal of Medicine.

במחקר זה, השתמשו החוקרים במידע ממחקר Avon  שכלל הורים וילדים,מחקר מוגדר גיאוגרפית קוהורטי שכלל כמעט 14,000 ילדים בגיל הגן, על מנת לזהות את אלו עם היסטוריה משכנעת של אלרגיה לבוטנים וכן תת-קבוצה שהגיבה למבחן הבוטנים.  החוקרים אספו מידע פרוספקטיבית על כל הקבוצה ואז נאסף מידע באמצעות ראיון עם הורים לילדים עם תגובה לבוטנים. כ-50 ילדים סבלו מאלרגיה לבוטנים, והאלרגיה אושרה במבחן הבוטנים אצל 23 מתוך 36 ילדים שנבדקו.

אלרגיה לבוטנים נקשרה בצורה בלתי תלויה עם צריכה של חלב סויה או פורמולת סויה, פריחה על מפרקים וקמטים בעור, וכן פריחות עם בעבוע נוזלים.  בניתוח המידע מן הראיונות, נראה כי יש קשר משמעותי ובלתי תלוי לאלרגיה לבוטנים עם שימוש בתכשירים לגוף המכילים שמן בוטנים.

מסקנת החוקרים אם כן, היא שהתפתחות של רגישות לפרוטאין בבוטנים מתקיימת אצל ילדים ע”י שימוש בשמן בוטנים על עור מודלק. הקשר עם פרוטאני סויה יכול לנבוע מהתפתחות של רגישות צולבת דרך אפיטופים (epitopes ) .אישור של גורמי סיכון אלו על ידי מחקרים נוספים יכול להוביל לפיתוח דרכים חדשות למניעת התפתחות הרגישות אצל תינוקות שנמצאים בסיכון מוגבר לאלרגיה לבוטנים, סיכמו החוקרים.

NEJM 348:977-985,11,2003

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה