ספיגה חוזרת מוגברת של העצם ממשיכה אצל חולות אנורקסיה גם 6 חודשים לאחר השיקום

חולות אנורקסיה נרבוזה סובלות מספיגה חוזרת מוגברת של העצם- elevated level of bone resorption גם 6 חודשים לאחר שעברו שיקום ויותר.  לכן , יש להמשיך לפקח לא רק על מסת הגוף הנורמלית לאחר ההחלמה, אלא גם על מסת העצם ושינויים בה, כך על פי מחקר חדש.

המחקר כלל 28 חולות אנורקסיה נרבוזה , 18 חולות אנורקסיה ששוקמו ושומרות על משקל יציב לפחות כ-6 חודשים , ו34 משתתפות בריאות כקבוצת ביקורת , כולן נשים. משקל גוף , גובה, וקוטר שלדי נמדדו בכל משתתפת ,ומסה שלדית נמדדה ע”י קוטר מרפק, שרש כף יד,ברכיים וקרסוליים. כמו כן נלקחו דגימות שתן של הפרשות  pyridinoline,  deoxypyridinoline ו creatinine .

תוצאות הראו זהות בהפרשת pyridinoline ו deoxypyridinoline אצל כל הקבוצות , אך הפרשת creatinine וכן בחינת מסה שלדית הראו שיעור גבוה של ספיגת חוזרת של העצם אצל חולות האנורקסיה נרבוזה לעומת המשתתפות הבריאות ,כשחולות האנורקסיה המשוקמות מראות אותה רמה של ספיגה חוזרת של העצם כמו חולות האנורקסיה ,למרות עליית המשקל אצל החולות ששוקמו. החוקרים מוסיפים כי דרושים מחקרים נוספים על מנת לבדוק את ההשפעה ארוכת הטווח על חולות האנורקסיה במקרים אלו.

לכתבה המלאה באתר doc’s guide

Eur J Clin Nutr 2003;57:2:260-265

 <!–European Journal of Clinical Nutrition
–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה