לאחר הפסקת עישון יש סיכוי גבוה להופעת סימפטומים של הצטננות ול-aphthous (mouth) ulcers

אנשים המפסיקים לעשן הם בעלי סיכוי גבוה להופעתם של סימפטומים של צננת , כן ל-aphthous (mouth) ulcers, כך ע”פ מחקר חדש; זהו המחקר הראשון שמדגים  תופעה זו של ביטוי המערכת החיסונית , ואנשים המפסיקים לעשן צריכים להיות מודעים לאפשרות זו, מוסרים החוקרים.

המחקר כלל כ-170 מעשנים ,בגיל ממוצע של 43 , ש2/3 מתוכם נשים, שעשו הפסקה של 7 שבועות מעישון שכללה תמיכה עם מדבקות ניקוטין. המשתתפים נבדקו כשבוע לפני ההפסקה,וכן בשבוע הראשון ,השני והשישי על מנת לבדוק אילו סימפטומים הם פיתחו.כל הנבדקים עישנו לפחות 10 סיגריות ליום במשך מינימום 3 שנים .

לאחר השבוע הראשון והשני של ההפסקה, המשתתפים דיווחו על הופעתם של סימפטומים של הצטננות ,כולל כאב גרון ,שיעול והתעטשויות. Aphthous ulcers  הופיע לאחר השבוע השני אצל חלק מן המשתתפים. העלאת השכיחות של Aphthous ulcers  כנראה מתקשר להעדר האפקט האנטיבקטריאלי של העישון , מסרו החוקרים. השכיחות הגדולה של הצינון היא כנראה תוצר של ירידה   של אימונוגלובלין A ברוק בזמן הפסקת העישון.

בתום 6 שבועות , פחות מ-50% מהמשתתפים המשיכו להתנזר מעישון. החוקרים מוסרים כי אחת הסיבות לחזרה להרגל העישון  יכולה להיות התופעות הבלתי צפויות של המערכת החיסונית שהמשתתפים חוו. לפי דעתם, ייתכן כי הכרת התופעות הללו מראש, לפני הפסקת העישון יכולה להקל על התהליך אצל אותם מעשנים המעוניינים להפסיק לעשן.

לכתבה המלאה באתר doc’s guide
Tobacco Control 2003;12:86-88 <!–Tobacco Control
–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה