רמפיריל Rampiril מוריד סיכון לאי ספיקת לב אצל חולים בסיכון גבוה

רמפיריל- Rampiril מוריד בצורה משמעותית סיכון לאי-ספיקת לב אצל חולים בסיכון גבוה לארועים קרדיוואסקולאריים , על פי תוצאות מחקר HOPE שפורסם במגזין -Circulation.

אין כיום מידע על ההשפעה של ה ACE inhibitors על אי ספיקת לב והתוצאות בחולים שעברו אי ספיקת לב בעבר ,לחץ דם גבוה וכו’ , מסרו החוקרים.  המחקר לא נמשך שהתברר שה Rampiril  הוריד את השכיחות של התקפי לב, שבץ או מוות קרדיוואסקולארי. גם שכיחות אי ספיקת הלב ירדה ב23%. 

במחקר השתתפו כמעט 10,000 חולים שקיבלו 10מ”ג רמפיריל או פלצבו כל יום במשך 4.5 שנים. שיעור אי ספיקת הלב לאחר קבלת התרופה היה 9 אחוזים עם הרמפיריל לעומת  כ-12% אצל קבוצת הפלצבו. אצל חולים שבבייסליין של המחקר היה לחץ דם סיסטולי של למעלה מ-139 מ”מ כספית שיעור אי-ספיקת הלב היה נמוך יותר בעקבות הרמפיריל מאשר אצל חולים עם לחץ דם סיסטולי נמוך מ-139 מ”מ כספית.

“תוצאות המחקר מרחיבות את השימוש ברמפיריל להגנה קרדיוואסקולארית אצל אוכלוסיות בסיכון גבוה עם מחלות ואסקולאריות,סכרת ,בנוסף על גורם סיכון אחר, אך ללא אי-ספיקת לב, שנמצאים תחת טיפול ומעקב רפואי צמוד” . כותבים החוקרים. “מחקר זה הוא הראשון שמראה כי ACE inhibitors יכולים למנוע אי-ספיקת לב בחולים הללו”.


Circulation. 2003;107:1230-1232, 1278-1284

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה