דכאונות חוזרים אצל נשים מעלים סיכון לטרשת עורקים

נשים עם דכאונות חוזרים (major depression) ,נמצאות בסיכון גבוה לחלות בטרשת עורקים ,כך ע”פ מחקר שפורסם לאחרונה.הסיכון לא קיים עבור סימפטומים דיכאוניים בלבד או במקרה אחד של דיכאון חמור.

המחקר בדק את הקשר בין תנאים פסיכופתולוגיים לבין התפרצות טרשת עורקים אצל נשים לפני menopouse . מתוך הנשים שנבדקו , לאחר התפרצות טרשת עורקים , כ- 70% סבלו בעבר או בהווה מדיכאון חמור , כ-22% חוו הפרעות חרדה ,וכ-15% היו בעלות עבר של התמכרויות שונות ו/או בעיות של תלות.

החוקרים מצאו כי דיכאון חמור היה קשור להווצרות  plaque formation  , בעוד התמכרויות שונות היו קשורות יותר לIMT – intima media thickness . היסטוריה של הפרעות חרדה לא נקשרה עם אף אחת מן הבעיות הללו.

לאחר הערכת הגורמים הנוספים המעלים סיכון למחלות קרדיו ואסקולריות ,רק הקשר בין הדיכאון החמור להיווצרות הפלאק נשמר. נשים עם היסטוריה של דיכאונות חמורים חוזרים היו בעלות סיכוי יותר מכפול לפתח פלאק מאשר אלו שאינן בעלות היסטוריה כזו. היסטוריה של מקרה אחד של דיכאון חמור לא נקשר להתפתחות פלאק. זיהוי הקשר בין 2 המחלות יכול אולי להזהיר ולמנוע התפתחות מחלות קרדיו וסקולאריות חמורות יותר אצל אותן נשים , מסרו החוקרים.

 Arch Gen Psychiatry 2003; 60: 153160

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה