תוצאות מחקר שהסתיים בימים אלה ב’שיבא’, מגלה כי קיים מחסור חמור בויטמינים – B12 וחומצה פולית באוכלוסייה המבוגרת בישראל

חסר ויטמין B12 הוא מצב המתבטא בירידה בזיכרון, דמנציה, הפרעה בשווי המשקל וחוסר דם (אנמיה). חומצה פולית היא גם ויטמין חיוני שהמחסור בו עלול לגרום לפגיעה וחסימה של כלי הדם ואנמיה. המחסור בויטמינים חיוניים אלה אפשרי בכל הגילים אך באוכלוסיה הקשישה שבה התזונה וספיגת הויטמינים מהמזון משתבשת החסר יותר שכיח.

מחקר שהסתיים בימים אלה במרכז הרפואי שיבא בניהולו של פרופ’ אורי זליגסון מגלה שקיים חסר חמור בויטמינים החיוניים B12 וחומצה פולית באוכלוסיה הקשישה בישראל. בדגימות דם שנלקחו מ- 749 אנשים המבקרים במרכזי יום לקשישים, ב- 40% נמצא חסר חומצה פולית

וב- 23% נמצא חסר ויטמין B12. לעמת זאת בין 418 דיירי בתי אבות מסודרים שכיחות החסרים הללו היתה 8% ו- 2% בלבד. השיעור הגבוה של החסרים (מהגבוהים בעולם) ניתן להסבר בתזונה הלקויה ובחוסר מודעות ויכולת כספית לרכוש הויטמינים החיוניים.

המחקר העלה גם ממצאים מאלפים נוספים. התברר שהחסרים היו יותר שכיחים בקרב גברים לעומת נשים (שכנראה דואגות יותר לבריאותן), ובקרב יוצאי אפריקה ואסיה לעומת יוצאי אירופה ואמריקה. לדרגת המוגבלות של הקשישים לא היה קשר למחסור.

תוצאות המחקר יוצגו בימים אלה לנציגי משרד הבריאות ולחברי המועצה הלאומית לגריאטריה שיידרשו לתת מענה למצב העגום השורר בקרב הקשישים החיים בקהילה, על ידי חלוקת תוספי ויטמינים, הסברה והנחיות לאחראים על בריאות אוכלוסיה זו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה