מחקר שנעשה באוניברסיטת ג’פרסון בארה’ב מוכיח כי קפסולת הוידאו של חברת Given Imaging מוזילה את איכות האבחון מ33 אלף דולר לחולה ל1,000$

הועבר מטעם חברת גיוון אימג’ינג

עליונות קפסולת הוידאו של Given Imaging היא לא רק באיכות האבחנה אלא גם בעלות הכספית

המחקר שנוהל באוניברסיטת תומאס ג’פרסון, מהאוניברסיטות המובילות בלימודי רפואה (פילדלפיה), פורסם בחודש ספטמבר השנה, בגיליון Disease Management. המחקר בחן את עלויות ויכולות האבחון המוקדם של דימומים במעי הדק, באמצעות גלולת M2A של Given Imaging, לעומת שיטות מסורתיות אחרות.

מנתוני המחקר, עולה כי בממוצע עובר כל חולה 7-10 פרוצדורות רפואיות בעלות מדווחת של למעלה מ33- אלך דולר, הכוללים גם עלויות של ימי אשפוז וטיפולים נלווים, בעוד אבחון אחד באמצעות הקפסולה של גיוון אימג’ינג מספק אינדיקציה ברורה על סוג הבעיה ועולה למערכת מאות בודדות של דולרים.

מפרסם המאמר, ראש מחלקת המחקר באוניברסיטת ג’פרסון, ניל גולדפרב, אומר כי לשימוש בקפסולה, בנוסף ליכולת האבחון הגבוהה, יתרונות כלכליים משמעותיים, הנובעים בין היתר מרמות דיוק ורזולוציה גבוהות. יתרונות אלה מונעים בעצם את הצורך לחזור על תהליך האבחון יותר מפעם אחת ובכך חוסכים עלויות יקרות ומיותרות. בנוסף, מייחסים כותבי המחקר חשיבות רבה לאיכות חייו של המטופל שאינה נפגעת. השימוש בקפסולה, לעומת שיטות האבחון המוכרות, אינו כרוך בכאב או חוסר נוחות, דבר שמוסיף לערכה של הקפסולה.

גולדפרב: “מהמחקר עולה כי לקפסולת ה- M2A יכולת אבחון מוקדמת ומדויקת של דימום במעי הדק. בכך מקצר השימוש בקפסולה באופן משמעותי את תהליך האבחון והטיפול בחולה. ניתן להניח שההמלצות לשילוב הקפסולה, כאחד מכלי האבחון או אף כחלופה לכלי האבחון המסורתיים, ישרתו את האינטרסים של כולם: הן של החולים שיעברו תהליך

אבחון קצר יותר והן של מערכת הבריאות, בזכות יחס עלות-תועלת טוב יותר, בהשוואה לכלים המסורתיים לאבחון דימומים במעי הדק”.

דיקן אוניברסיטת ג’פרסון, ד”ר דיוויד נאש: “המחקר מוכיח שאבחון באמצעות גלולת M2A של Given Imaging משפר את יכולת אבחון מחלות המעי הדק כמותית ואיכותית ובכך חוסך למערכת הבריאות הוצאות כספיות רבות”.

מנכ”ל גיוון אימג’ינג, ד”ר גבי מירון: “המחקרים העצמאיים שמקיימים גופים מקצועיים מחזקים אותנו ומאששים את הטענה שלנו כי באמצעות הקפסולה שפיתחנו, ניתן להקל הן על החולה והן על מערכת הבריאות באופן משמעותי. אני מקווה שבעתיד הקרוב נוכל להתחיל וליישם לפחות חלק מההמלצות המופיעות במחקרים המקצועיים הלכה למעשה”.

אודות גיוון אימג’ינג

חברת גיוון אימג’ינג, מפתחת, מייצרת ומשווקת את מערכת האבחון גיוון הכוללת את הקפסולה האנדוסקופית M2A, שהיא שיטה חדשנית שאינה פולשנית המאפשרת התבוננות במעי הדק במלואו. המערכת עושה שימוש במצלמת וידאו מיניאטורית חד-פעמית אשר נמצאת בתוך קפסולה אותה בולע החולה, ומספקת תמונות צבע באיכות גבוהה, ללא כאבים ובאופן לא פולשני. במהלך הבדיקה יכול הנבדק לקיים אורח חיים רגיל. באוגוסט 2001 קיבלה המערכת את אישור ה- FDA לשיווקה בארה”ב ובמאי 2001 קיבלה אישור לשאת את סימון ה- CE האירופאי המתיר לשווקה במדינות האיחוד האירופאי ואישור משרד הבריאות בישראל. המערכת משווקת כיום בלמעלה מ50- מדינות ברחבי העולם. הקפסולה מאפשרת לאבחן מגוון מחלות של המעי הדק בהן: מחלת קרוהן, מחלת צליאק, פוליפים, בעיות עיכול, גידולים שפירים או ממאירים ודימום ממקור לא ידוע. הטכנולוגיה משולבת בתוכניות הביטוח של חברות הביטוח המובילות בארה”ב, וכיום למעלה מ35- מיליון מבוטחים נהנים מהחזר כספי. בשלב זה משווקת הטכנולוגיה בישראל לרופאים הגסטרואנטולוגים בבתי החולים ובמרפאות הפרטיות רמב”ם, תל השומר, הדסה, הלל יפה, אסף הרופא, ביקור חולים, הדסה ואיכילוב.

לאתר החברה לחצו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה