?Got Two Minutes

Laurie Barclay, MD


Sept. 30, 2002 —

Doctors need to wait just two minutes or less for their patients to tell their story, suggests a report in the Sept. 28 issue of the British Medical Journal.

“Doctors do not risk being swamped by their patients’ complaints if they listen until a patient indicates that his or her list of complaints is complete,” write Wolf Langewitz and colleagues from the University of Basle in Switzerland. “Even in a busy practice driven by time constraints and financial pressure, two minutes of listening should be possible and will be sufficient for nearly 80% of patients.”

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה