בכתבה מאת רן רזניק מהארץ מציג הכותב תמונה קשה לפיה חברות התרופות מקדמות את מכירות תרופותיהן באמצעות מתן תגמולים כספיים לרופאים, עם חשש לפגיעה במטופלים.
באופן ספציפי מתייחס רזניק לתופעות מוכרות וידועות כמו PMS-Post Marketing Survey , פעילות מוכרת ונפוצה למדי בה חברת תרופות, במסגרת קמפיין החדרה של מוצר, עורכת סקר שבו מבוצע מעקב אחר חולים המשתמשים בתכשיר החדש, כאשר הרופאים המשתתפים בעריכת הסקר מתוגמלים על עבודת המעקב שלהם.
בנוסף מתייחס הכותב לפעילויות נפוצות של עריכת כנסים וסופי שבוע, מימון כיבוד לישיבות וכד’ ומעלה את השאלה האתית בעניין.
תגובותיכם לכתבה זו עשויות להיות מעניינות, ואנו נריץ בקרוב סקר דיעות בנושא.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!