שר החינוך הרב שי פירון בביה”ס לילדים המאושפזים במרכז הרפואי הדסה, עם פתיחת שנת הלימודים: ”עד שתשובו אל בתי הספר הקבועים שלכם אתם נמצאים בידיים טובות. הכי חשוב שתהיו שמחים”

תלמידי בית הספר לילדים המאושפזים בהדסה זכו היום לביקורו של שר החינוך, הרב שי פירון, אשר הגיע לברכם לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה.

הילדים, אשר לא זכו לשוב אל ספסל הלימודים כיתר חבריהם לכיתה, סיפרו לשר פירון על הקושי בניתוק משאר ילדי הכיתה, על הרצון לחזור אל השגרה ואף הראו לו את ציוד בית הספר שנרכש מבעוד מועד ילקוטים, מחברות וקלמרים מצויידים.

במהלך הביקור, אותו ליוו פרופ’ יורם וייס, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, פרופ’ איתן כרם מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי הדסה וכן הגב’ עדנה פינצ’ובר, מנהלת בית הספר לילדים בהדסה, הצטרף השר פירון לילדים בשעת למידה ואמר: “אני מאחל לכם לשוב במהרה אל המסגרות הרגילות, כל אחד לכיתתו, בריאים וחזקים,  אבל עד אז תזכרו שמה שהכי חשוב ויתרום לבריאותכם- הוא שתהיו שמחים ומאושרים”.

בית הספר הניסויי הדסה קולט לשורותיו קהילת תלמידים רב גילאית ותרבותית, המגיעה לבית החולים בעקבות מחלות, הדורשות אשפוז. רובם המכריע של הילדים שוהים בבית הספר לתקופות קצרות, אך משמעותיות. קהילת עובדות החינוך של בית הספר כוללת מורות, מטפלות, סייעות ומתנדבים ואף היא רב תרבותית וכוללת יהודיות, ערביות, דתיות מזרמים שונים ושאינן דתיות. מטרת בית הספר היא לעודד את התפתחותו הטבעית של הילד החולה ולחזק אצלו את תחושת השליטה. בית הספר פועל בתוך מחלקות הילדים בבתי החולים של המרכז הרפואי הדסה, ונותן מענה לילדים המאושפזים שמגיעים לבית החולים ללא הבדל של משך זמן, מוצא, גיל, דת או מין.

לפרטים נוספים: רחלי גולדבלט, דוברת המרכז הרפואי הדסה 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה