בי”ח בילינסון: בשורה לזוגות שעוברים טיפולי פוריות-טכנולוגיה חדישה מעלה את סיכויי הצלחת טיפולי ההפריה החוץ גופית באמצעות בחירה אופטימלית של העוברים שיוחזרו לרחם

השאלה הגדולה בפניה ניצב כל רופא בתהליך של הפריה חוץ גופית היא איך לבחור נכון את העוברים?  איך להבטיח שהעוברים שיוחזרו לרחם הם בעלי סיכויי ההשרשה הטובים ביותר? במעבדת ה-IVF של היחידה לפוריות והפריה חוץ גופית בבי”ח לנשים בבילינסון, בניהולה של ד”ר אונית ספיר, הוכנס לשימוש בסיוע של שירותי בריאות כללית, אמבריוסקופ – אינקובטור המורכב ממערכת של מצלמות HD בשילוב של רובוטיקה מיקרוסקופית שיכול לצלם עד כ- 12 עוברים בו זמנית מרגע ההפריה למשך 72 שעות רצוף והכול ללא נגיעת אדם.

לדברי פרופ’ בני פיש מנהל היחידה לפוריות והפריה חוץ גופית בבי”ח לנשים בבילינסון מדובר בבשורה משמעותית לזוגות שעוברים טיפולי הפריה  חוץ גופית כיוון שהאינקובאטור נותן באופן רציף תמונות מעקב על העוברים עם יכולת אבחון מדהימה של איכות העוברים הגדלים. מדובר בשלב הראשוני ביותר בו הביצית המופרית נחלקת לשני תאים, הממשיכים להתחלק לתאים נוספים ונוצר עובר ראשוני. כך מתקבלת, באופן לא-פולשני ומבלי להוציא את העובר מבית גידולו, תמונה מלאה ורציפה, במהלך כל שעות היממה, על התנהגותו בשלבי החלוקה המוקדמים. שיטה זו מחליפה את השיטה הנוכחית של הוצאת הצלוחית פעם ביום מהאינקובטור ובדיקתה תחת מיקרוסקופ. איכות הצילום מגלה באופן ברור אלו מבין העוברים שהתקבלו לאחר שאיבת הביציות מהמטופלת ותהליך ההפריה, הוא הבריא ביותר ורק אותו מכניסים לרחם להמשך תהליך ההתעברות.

תהליך הסינון מחוץ לרחם מגדיל את אחוזי ההצלחה של כל מחזור הפריה. בנוסף, המגמה העולמית בטיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) כיום היא להפחית במידת האפשר את מספר העוברים המוחזרים להשרשה ברחם לאחר ההפריה במבחנה. “המטרה היא לצמצם את שיעור ההריונות מרובי העוברים, מבלי לפגוע משמעותית בסיכויי ההצלחה של טיפול ההפריה” אומר פרופ פיש. כך, ניתן להוריד בצורה משמעותית את ההריונות מרובי העוברים שהינם הריון בסיכון גבוה.

בתי החולים בילינסון והשרון הם חלק מ-14 בתי החולים של ה’כללית’ בכל רחבי הארץ (www.rmc.org.il). ‘כללית’ הינה ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם, המשרתת כ-4 מיליון לקוחות (54% מכלל הציבור בישראל) ב-1,300 מרפאות ומאות מכונים הפרוסים ברחבי הארץ. אתר האינטרנט (www.clalit.co.il) ומוקד השירות הטלפוני 2700 *  עומדים  לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאים בריאותיים ולמידע כללי.

נמסר על ידי: ורד קויטל, דוברת

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה