לראשונה בישראל : המסלול האקדמי המכללה למינהל משיק תכנית בינלאומית ללימודי תעודה בתחום פיתוח מוצרים ותרופות

התכנית הייחודית, בשפה האנגלית, מושתתת על קורסים המוצעים כיום רק באירופה וברחבי העולם ותלמד לראשונה בישראל

התכנית מיועדת לבעלי רקע בתחום מהארץ ומהעולם, ותזכה את בוגריה בתעודה בפיתוח מוצרים ותרופות או בתואר: “איש מקצוע ברפואה פרמצבטית”

המסלול האקדמי המכללה למינהל, באמצעות המכון ללימודי המשך, ישיק בכנס רב משתתפים ב-29 באפריל תכנית ראשונה מסוגה בישראל: הכשרה ולימודים מתקדמים בפיתוח מוצרים ותרופות. התוכנית החדשה נועדה להכשיר את המשתתפים, להרחיב את ידיעותיהם ולהקנות להם מיומנויות, כדי שיוכלו להתמודד עם המשימה המורכבת של גילוי, פיתוח ועמידה בדרישות הרגולציה של מוצרים רפואיים ותרופות. התכנית מדגישה את נושא פיתוח התרופות, כתהליך מדעי, יעיל, חסכוני ואיכותי, שמוביל במהירות למוצרים טובים ובטוחים יותר עבור החולים. היא מציגה הנחיות מקיפות לשילוב תפיסות חדשניות והליכים איכותיים בפיתוח מוצרים רפואיים ובנושאי הרגולציה.

התכנית, היא פרי שיתוף פעולה בלעדי בין המרכז הישראלי לרפואה פרמצבטית, ארגון אקדמי המורכב מאנשי מפתח בתעשיות התרופות והמיכשור הרפואי בישראל והמכון ללימודי המשך של המסלול האקדמי המכללה למינהל כמו גם שותפה בינלאומית מובילה בתחום, Pharmatrain – שהינה יוזמה של האיחוד האירופי לרפואה פרמצבטית, יחד עם אוניברסיטת באזל ועם היוזמה לרפואה חדשנית של האיחוד האירופי (IMI). מטרת היוזמה האירופית היא לטפח את ההכשרה המקצועית הדרושות לפיתוח וניהול מחזורי חיים של תרופות משולבות באמצעות שיטות ותכני הכשרה מתקדמים, וזאת על ידי לימודים אקדמיים במספר מרכזים בעולם – ולראשונה גם בישראל, במסלול האקדמי המכללה למינהל.

הזדמנות ללמוד באווירה בינלאומית על ידי מרצים מומחים מהארץ ומהעולם

התכנית, אשר תקנה למשתתפיה הזדמנות חד פעמית ללמוד באווירה בינלאומית עם סטודנטים ישראלים וזרים, תתקיים בשפה האנגלית, בהובלתם של מרצים מומחים מאוניברסיטאות בישראל, באירופה ובארה”ב, מחברות מובילות בתחום הפרמצבטיקה והביוטכנולוגיה, ומרשויות רגולטוריות. את התוכנית במסלול האקדמי המכללה למינהל, יזמו, ינהלו ויובילו פרופ’ אבי קרסיק, חבר סגל בביה”ס למינהל עסקים של המכללה למינהל ויו”ר המרכז הישראלי לרפואה פרמצבטית- אשר יעמוד בראשה, ד”ר רפאל טורגוביצקי מנהל המרכז אשר ישמש כמנהל האקדמי של התכנית מטעם המסלול האקדמי המכללה למינהל, ופרופ’ זאב נוימן, נשיא המסלול האקדמי המכללה למנהל.

העמקה שיטתית בנושאי פיתוח מוצרים רפואיים – לראשונה בגבולות ישראל

התוכנית החדשה דומה בהיקפה לתוכניות זהות המוצעות באירופה וברחבי העולם, וקהל היעד שלה הינו מועסקים במגזרי התעשייה הרפואית, תעשיית פיתוח התרופות והביו טכנולוגיה, חוקרי אקדמיה מתחומי המדע והרפואה, והעוסקים בתחומים הללו במגזר הציבורי, שיש להם בסיס מוצק בתחום. אלו, יוכלו ליהנות מהעמקה מקיפה ושיטתית בנושאי פיתוח, רגולציה והשקה של מוצרים רפואיים, שעד כה הייתה זמינה בהיקף ובאופן דומה רק בחו”ל, וכעת, כאמור, תוצע לראשונה בישראל. קהל יעד נוסף הם אנשים המבקשים לבנות קריירה בתעשייה, אך טרם רכשו ניסיון.

התכנית מכסה את כל ההיבטים של רפואה פרמצבטית ומדעי פיתוח תרופות, כפי שהוגדרו בתוכנית הלימודים החדשה של Pharmatrain: גילוי ופיתוח תרופות חדשות, גישות טיפול ומחקר חדשות, מדעי הביו-פרמצבטיקה, פרמקולוגיה קלינית ומתודולוגיה לניסויים בתרופות, עריכת מחקרים קליניים איכותית ואתית, בטיחות של תרופות (pharmacovigilance ), אפידמיולוגיה וביו-סטטיסטיקה, רגולציה, כלכלת בריאות, ניהול פרויקטים ושיווק.

תכנית לימודים בת 6 מקטעים- החל ממחודש יוני 2012

התוכנית תורכב משישה מקטעים בני 4 ימים כל אחד, הפרושים על פני שנתיים. המקטע הראשון יתקיים ב- 21-18ביוני 2012, ויקדים לו אירוע השקה בנושא פיתוח תרופות ב-29/4. התזמון והפריסה יאפשרו למשתתפים לשלב עבודה ולימודים, ויהיו בנויים כך שמרצים ותלמידים יוכלו להגיע גם מחו”ל. עם סיום התכנית יוכלו המשתתפים לבחור בתעודה אחת מתוך שתיים: מבחן ‘אמריקאי’ יזכה אותם בתעודה ברפואה פרמצטבטית; אך אם יעמדו בנוסף בבחינה בעל פה הם יזכו ב”תעודה בלימודים מתקדמים ברפואה פרמצבטית”.

לדברי פרופ’ אבי קרסיק, אשר עומד בראש התכנית במסלול האקדמי המכללה למינהל וחבר סגל בביה”ס למינהל עסקים במכללה,  המשמש כיו”ר המרכז הישראלי לרפואה פרמצבטית: “אנחנו גאים להיות הראשונים בארץ להציע תכנית שמשלבת מיומנויות קשות ורכות בפיתוח תרופות ובניהול מוצרים רפואיים. גאוותנו מתעצמת לנוכח כך שהמסלול האקדמי המכללה למינהל נבחר כשותף אסטרטגי על ידיPharmatrain , המובילה מטעם האיחוד האירופי את ההכשרה האקדמית בתחום- להוביל את התחום בישראל. אנו בטוחים שתוכנית הלימודים הזאת תביא תועלת רבה לענפי הפרמצבטיקה והביוטכנולוגיה בישראל, שמעסיקים עשרות אלפי עובדים וצומחים במהירות. זאת מכיוון שתחום זה זקוק למספר הולך וגדל של אנשי מקצוע בעלי כישורים והבנה באסטרטגיה, יזמות, שיווק, קניין רוחני, פטנטים ועוד”.

לדברי פרופ’ זאב נוימן, נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל: “המסלול האקדמי המכללה למינהל ידוע בהיותו חלוץ לפני המחנה שכן היה המוסד האקדמי הראשון מחוץ לממסד האוניברסיטאי שהשיק תכניות לימוד במשפטים, מינהל עסקים ותכניות רבות נוספות. השקת התכנית החדשה במסגרת המכון ללימודי המשך בפיתוח מוצרים ותרופות במכללה, מהווה גם כן פריצת דרך בראשוניותה, שכן אנו מאמינים כי בטווח הארוך היא עתידה לשנות את פני הפארמה והביו-רפואה בישראל, על ידי ביסוס תחום מקצועי חדש. אנו צופים, כי בעתיד הלא רחוק – כל גוף או חברה בתחום  הביו-טכונולוגיה יעסיקו מומחים שעברו הכשרה אקדמית בתחום, ואנו מאמינים כי בוגריה הראשונים של התכנית שתלמד אצלנו יהוו את חוד החנית של המקצוע”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה