סירקדין אושרה לטיפול של עד שלושה חודשים בקרב הסובלים מנדודי שינה

מדובר בתרופה הראשונה לטיפול בבעיות שינה אשר אושרה לטיפול של מעל ל-4 שבועות

סירקדין, תרופה לטיפול בנדודי שינה בגברים ובנשים מעל גיל 55, המשווקת ע”י טבע, אושרה לאחרונה ע”י משרד הבריאות הישראלי להארכת משך הטיפול משלושה שבועות לשלושה חודשים (13 שבועות). אישור זה ניתן בהמשך לאישורן של רשויות הבריאות האירופאיות (EMEA).

ההחלטה על הרחבת משך השימוש מבוססת על מידע ממחקר קליני עדכני שבוצע בקרב כ-600 איש הסובלים מהפרעות שינה. ממצאי המחקר הוכיחו יעילות ובטיחות השימוש בסירקדין לטווח ארוך של שלושה חודשים לפחות.

המחקר הראה שיפור בסימפטומים בקרב אלו שטופלו בסירקדין, ביניהם שיפור בקשיי הירדמות, באיכות השינה ובערנות עם היקיצה. שיפור במדדים אלו נשמר בקרב משתתפי המחקר לאורך שלושה חודשים לפחות ללא תסמיני גמילה או תגובת ריבאונד בהפסקת הטיפול.

זאת ועוד, בנקודת הזמן של שלושה חודשים מרגע תחילת הטיפול, מספר הנחקרים שהגיבו לו גדל ב-10%, לעומת מספר הנחקרים שהטיפול עזר להם בשבוע השלישי לטיפול. עובדה זו מצביעה על שמירה ואף שיפור ביעילות התרופה גם בטיפול הנמשך יותר משלושה שבועות.

לדברי פרופ’ נאוה זיסאפל, מנכ”ל חברת נעורים יצרנית סירקדין, “אנו שמחים מאוד על כך שרשויות הבריאות האירופאיות ומשרד הבריאות הישראלי הכירו בחשיבות הפרופיל הטיפולי ובהמלצה לשינוי משך השימוש של סירקדין משלושה שבועות לשלושה חודשים. יעילותה של סירקדין נשמרה לאורך שלושה חודשים לפחות ובטיחות השימוש בתרופה נשמרה למשך שישה חודשים של טיפול”.

התרופה מבוססת על הורמון מווסת השינה, מלטונין, בשחרור איטי במינון של 2 מ”ג, ומחקה את פעילותו של המלטונין הטבעי במוח כך שהוא נשמר בגוף לאורך כל הלילה. סירקדין אינה ממכרת ומאפשרת שינה איכותית של כ-8 שעות. השינה תחת השפעת התרופה מאפשרת מחזורי שינה טבעיים ויעילים, השומרים על הערנות בבוקר שלמחרת ומשפיעים לטובה על איכות החיים של הסובלים מנדודי שינה.

התרופה הינה פרי פיתוח של החברה הישראלית נעורים פרמצבטיות בע”מ, והיא התרופה השלישית שפותחה בארץ ואושרה לשימוש באירופה. חברת טבע הינה המשווקת הבלעדית של התרופה בארץ.

נמסר על ידי יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה