חדש ברשת החברתית-בריאותית ”כמוני”: קבוצת תמיכה והכוונה בנושאי זכויות חולים בשיתוף עם עמותת נאמן

תסייע לנפגעי אירוע מוחי להתמודד עם השלכות המחלה על חייהם

“נפגעי אירוע מוחי רבים בישראל יכולים לחסוך למעלה מ- 3,000 ש”ח מדי שנה אם ידעו את זכויותיהם”

בימים אלה עולה לאוויר קבוצת התמיכה וההכוונה של הרשת החברתית-בריאותית “כמוני“. קבוצת התמיכה, שעולה בשיתוף פעולה עם עמותת נאמן (נפגעי אירוע מוחי), תסייע לחולים ולבני משפחתם לממש את זכויותיהם במוסדות השונים ולהתייעץ עם מומחים בנושא. הקבוצה החדשה מאגדת בתוכה מאמרים וחדשות שוטפות, תכני גולשים, בלוגים, פורומים, מפגשים של מומחים ותקשורת אינטראקטיבית בין חולים למומחים לצורך החלפת מידע בנושא.

בישראל ישנם כיום כ-150,000 נפגעי אירוע מוחי, כאשר מדי שנה נפגעים כ- 15,000 איש נוספים.

יש לזכור כי המחלה משפיעה לא רק על החולים עצמם אלא גם על בני משפחתם ציבור של כ-400,000 איש בישראל. על פי דו”ח Nasis (הארגון הנוירולוגי הישראלי) עולה כי כ-60% מתוך חולי שבץ מוחי הזקוקים לשיקום משוחררים לביתם. אילו מהם שזקוקים לשיקום בקהילה אינם זוכים אף לתוכנית שיקום מסודרת. לפיכך, בישראל ישנם מאות אלפי חולים הנתקלים באופן יומיומי בשאלות הקשורות לזכויות המגיעות להם בחוק, שאלות כמו: למי מגיע שיקום? מה הוא כולל? מה עושים ולמי פונים כשהמערכת מסרבת לאפשר את הטיפול? אילו הנחות מגיעות לחולים? שאלות אלה ורבות אחרות נותרות לא אחת ללא מענה הולם. כעת יוכלו החולים למצוא תשובות לכל אלה בקבוצת התמיכה וההכוונה.

לדברי דפנה גרוסברג, מנהלת פרויקט “כמוני”, “אנו מקבלים פניות רבות עם שאלות הקשורות לזכויות החולים – מהן הזכויות להם הם זכאים כחולים כרוניים וכיצד ניתן לממש אותן. החלטנו להרים את הכפפה ויחד עם עמותת נאמן הקמנו את קבוצת התמיכה וההכוונה החדשה. נשמח לסייע לחולים ולבני משפחותיהם לממש את זכויותיהם, ואנו בטוחים כי חולים רבים יוכלו למצוא מענה לשאלות המטרידות אותם בקבוצה החדשה”.

לדברי פנינה רוזנצוויג, מנכ”לית עמותת נאמן, מדי שנה ניזוקים כ- 2,000 נפגעי אירוע מוחי בישראל בעקבות אי ידיעת זכויותיהם. חולים רבים אינם מממשים את זכותם לסל השיקום בקהילה, והם אינם מודעים לכך שניתן לחסוך למעלה מ- 3,000 ש”ח מדי שנה אם ידעו ויתבעו את זכויותיהם”.

עוד לדברי רוזנצוויג “שבץ מוחי פוגע בחולים ובני משפחתם בהפתעה, ללא הכנה מוקדמת. תהליך ההשלמה עם השלכות המחלה אורך זמן רב שבמהלכו הולכת המשפחה לאיבוד בסבך האינפורמציה הרבה שעליה ללמוד וליישם בנושא בריאות ומימוש זכויות. נפגעים רבים אינם ממשים את זכויותיהם כחולים וכנכים עקב ריבוי הרשויות המטפלות בנפגעי השבץ המוחי (משרד הבריאות והרווחה, קופות החולים, ביטוח לאומי ועיריות) כך מידרדר במהירות מצבה הכלכלי והנפשי של משפחת הנפגע. 

כמוני www.camoni.co.il היא רשת חברתית-בריאותית ראשונה מסוגה בישראל, המתמקדת במטופל ובסובבים אותו. כמוני הוקמה ללא כוונות רווח (מלכ”ר) והיא יוזמה של פרופ’ מרדכי שני, מייסד מכון גרטנר וחתן פרס ישראל.  באתר ישנן קהילות רבות התומכות בחולים ובבני משפחותיהם, ביניהן קהילת לב, סוכרת, כאב כרוני, לחץ דם, טרשת נפוצה, שבץ מוחי, קרוהן וקוליטיס, קהילת הפרעות אכילה וקהילות נוספות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה