כללי

האם לחולי סרטן יש רמות גבוהות של IL-6 באופן טיפוסי ? (מתוך American Society of Clinical Oncology)

ממחקר חדש, שפורסם בפגישה השנתית ה-42 של American Society of Clinical Oncology, עולה כי היות וציטוקינים פרו-דלקתיים קשורים לדיכאון, חוקרים חושבים, שהספייק ברמות IL-6 (interleukin-6) הנראה בחולי סרטן רבים מסביר בחלקו למה רבים מהחולים מתמודדים עם הפרעות במצב רוח ותפקוד קוגניטיבי לקוי.

לדברי החוקרים, דיכאון נמצא קשור לחציון של רמות גבוהות יותר של IL-6 14.8 מול 3.7 pg/mL, P < .001. עבור תפקוד קוגניטיבי רק זיכרון לטווח רחוק היה ירוד משמעותית בדיכאון (P = .01).

במחקר השתתפו 55 חולים עם סרטן גרורתי, שהוערכו על ידי סקלת דיכאון וחרדה של בית החולים. קצת יותר ממחצית ממשתתפי הקוהורט אובחנו עם דיכאון על פי קריטריוני DSM-IV (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders). החוקרים לא ראו הבדלים משמעותים בגיל ממוצע או באינדקס Karnofsky בין חולים עם או ללא דיכאון. החוקרים גם העריכו תפקוד קוגניטיבי בעזרת מבחן למידה שמיעתי ורבלי.

בנוסף לעליה ברמת ציטוקינים פרו-דלקתיים, דיכאון נקשר לירידה ברמות פקטור brain-derived neurotrophic. אך החוקרים לא מצאו הבדלים ברמות פקטור נוירוטרופי בין 2 הקבוצות במחקר זה (P = .164). הם מצאו לעומת זאת קורולציות בין סקלת חרדה ודיכאון של בית החולים ורמות IL-6 (r = 4.11; P = .002). הם גם מצאו קשר בין רמות IL-6 ורמות פקטור נוירוטרופי (r = -0.42; P = .001), ובין רמות פקטור נוירוטרופי וזיכרון לטווח רחוק (r = 0.48; P = .02).

בפרזנטציה נפרדת בפגישה שנתית זו, קבוצה אחרת של חוקרים העריכה את עול החרדה, הדיכאון והמצוקה הסוציאלי בקבוצה קטנה של חולי סרטן. הם רצו לקבוע אם קיים צורך לשירותים פסיכוסוציאלים, שלא בא על סיפוקו.

במחקר זה השתתפו יותר מ-180 חולים. החוקרים מצאו שמצוקה בריאותית מנטלית הייתה הכי נפוצה. 34% מהחולים התאימו לקריטריונים של הפניה לשירותים פסיכולוגים או פסיכיאטרים. החוקרים יצרו סקר המורכב מ – memorial distress thermometer , צורכי עבודה סוציאלים ספציפים ומודלים של דיכאון וחרדה משאלוני בריאות של חולים.

הסקר ניתן לחולים, שבאו לביקורי הפניה או לטיפולי סרטן לתקופה של 4 חודשים. ניקוד הדיכאון הממוצע בשאלוני החולים היה 4.7, עם דיכאון בינוני עד חמור ב-13% מהמקרים. גם סימפטומים של חרדה היו נפוצים עם ניקוד ממוצע של 5.0.

רוב הקוהורט 78% דיווחו לפחות על מעט מצוקה. ל-46% היו בעיות יותר רציניות עם ניקוד של 4 או גבוה יותר ב-memorial distress thermometer.

לסיכום, החוקרים חושבים כי בחולים המקבלים טיפול במחלת הסרטן נפוצים מצוקה, דיכאון, צורכי עבודה סוציאלים וחרדה. העול של סימפטומים אלה מביא לעליה משמעותית בצורך בשירותים רפואים. החוקרים המליצו על סיקור רוטיני ואינטגרציה יותר טובה של שירותים פסיכולוגים והטיפול במחלת הסרטן.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

  • הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון בכל גיל מלווה בהארכת תוחלת החיים הצפויה, כאשר התועלת הרבה ביותר תוארה באלו שהפסיקו לעשן בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעות המזיקות של עישון וההשפעה החיובית של הפסקת עישון על תוחלת החיים במבוגרים בגילאי 35-75 שנים. שיעורי התמותה הספציפיים לגיל לפי […]

  • האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    בחולים עם אבחנה של חרדה סיכון גבוה כפליים להתפתחות מחלת פרקינסון, בהשוואה לאלו ללא הפרעת חרדה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of General Practice. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חרדה הינה מאפיין ידוע של השלבים המוקדמים של מחלת פרקינסון, אך אין מידע אודות הסיכון העתידי למחלת פרקינסון באלו עם הופעה חדשה […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Ustekinumab-ttwe (או Pyzchiva) כתכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (סטלרה) לטיפול במגוון מצבים דלקתיים. בנוסף, הסוכנות קבעה באופן זמני כי התרופה אינה שונה מהתכשיר המקורי וצעד זה יאפשר לרוקחים בארצות הברית להחליף את התכשיר הביוסימילאר בתכשיר המקור ללא תלות במרשם שניתן מהרופא. התכשיר Ustekinumab-ttwe, אנטגוניסט […]

  • שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית (British Journal of Dermatology)

    שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית (British Journal of Dermatology)

    מתוצאות מטה-אנליזה חדשה שפורסמו בכתב העת British Journal of Dermatology עולה שכיחות גבוהה של חרדה ודיכאון בחולים עם מלנומה עורית ממארת. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי העומס הפסיכולוגי של מלנומה עורית עשוי להשפיע על מכלול הטיפול בחולים, כולל היענות לטיפול, סיכויי הישנות ותמותה. עם זאת, אין נתונים רבים אודות השכיחות וגורמי הסיכון לחרדה ודיכאון באוכלוסיית […]

  • האם טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib משפר הישרדות בחולי מלנומה? (N Engl J Med)

    האם טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib משפר הישרדות בחולי מלנומה? (N Engl J Med)

    בחולים עם מלנומה בשלב III לאחר התערבות ניתוחית, טיפול משלים במשלב Dabrafenib עם Trametinib הפחית את הסיכון לתמותה בהיקף של 20% לעומת פלסבו, אם כי התועלת ההישרדות הכוללת לא הייתה מובהקת סטטיסטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine. בחולים עם מוטציית BRAF V600E הטיפול המשולב הפחית את הסיכון […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה