כללי

הנחיות חדשות למניעה וטיפול בסיבוכים פולמונרים אחרי ניתוח לא קרדיותורקאלי (מתוך Annals of Internal Medicine)

הנחיות של The American College of Physicians לגבי טיפול והורדת סיכון פולמונרי בתקופה, שסביב הניתוח, לפני ניתוח לא קרדיותורקאלי פורסמו במהדורת אפריל של Annals of Internal Medicine.

ההנחיות התבססו על systematic review בעל שני חלקים, שפורסם באותו עיתון. החוקרים ביצעו systematic review של כמעט 1000 מחקרים רפואיים, שפורסמו בין השנים 1980-2005. בוצעו הערכות של הסיכון על ידי סיכום, והממצאים סווגו לגורמי סיכון הקשורים לניתוח וכאלה הקשורים לחולה.

התופעות המתייחסות לגורמי הסיכון הקשורים לחולה מראים שאפילו בקרב משתתפים בריאים, גיל מבוגר (מעל 70 שנה) מעלה את הסיכון לסיבוכים פולמונרים סביב תקופת הניתוח בערך פי 3.

בהתחשב בעובדה שגיל אינו גורם סיכון לסיבוכים קרדיאלים פוסט ניתוחיים, החוקרים התפלאו מממצא זה.

פקטורים נוספים הקשורים לחולה נקשרו עם עליה בסיכון של סיבוכים הכוללים נוכחות COPD (chronic obstructive pulmonary disease) או CHF (congestive heart failure) וכן נוכחות תלות פונקציונלית של החולה, ועליה קטנה בקרב מעשנים פעילים.

גורמי סיכון ניתוחיים כוללים מיקום אתר הניתוח, שיש לו השפעה הכי גדולה על סיבוכים פולמונרים פוסט ניתוחיים. סיבוכים פולמונרים היו הכי נפוצים עם תיקון אנוריזמה אאורטלית, ניתוח טורקאלי, ניתוח בטן, ניתוח נוירולוגי, ניתוח ווסקולרי וניתוחי ראש-צוואר. בנוסף, ניתוחי חירום, שימוש בהרדמה כללית, וניתוח בעל משך של יותר מ-3 שעות גם העלו את הסיכון לסיבוכים.

יש להעריך גורמי סיכון נוספים בחולים עם אחד מגורמי סיכון אלה, וקבלת טיפולים לפני ואחרי הניתוח על מנת להוריד את הסיבוכים הפולמונרים.

טיפולים על מנת להוריד את הסיכון לסיבוכים פולמונרים, שמביאים תועלת הכי גדולה הם תרגילי נשימה עמוקה ו- incentive spirometry. החוקרים מצאו ששימוש סלקטיבי בצינור נזו-גסטרי לבחילה, הקאה או התנפתחות בטנית, מוריד סיבוכים פולמונרים לאחר ניתוח בטני.

למרות זאת, אין לבצע ספירומטריה לפני הניתוח וצילום חזה באופן רוטיני כדי לחזות את הסיכון לסיבוכים פולמונרים פוסט ניתוחיים. בנוסף, אין להשתמש בקתטר ללב ימין ובתזונה פרה-אנטרלית על מנת להוריד את הסיכון של סיבוכים פולמונרים.

הערך של בדיקה לפני ניתוח על מנת להעריך את הסיכון הריאתי, היא האזור הכי קונטרוורסלי בשדה של הערכה פולמונרית לפני הניתוח. רמת אלבומין בסרום של מתחת ל- 35 g/L היה המנבא הכי חזק לסיבוכים פולמונרים.

הנחיות להערכה קרדיאלית לפני הניתוח פורסמו, אך אין הנחיות דומות להערכה פולמונרית פרה ניתוחית.

מחקרים עתידיים של טיפולים להורדת סיבוכים פוסט ניתוחיים צריכים להיות רנדומלים ומתוכננים להתגבר על בעיות מתודולוגיות בספרות המוקדמת.

Ann Intern Med. 2006;144:575-608

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון משפרת את תוחלת החיים בכל גיל (Am J Prev Med)

    הפסקת עישון בכל גיל מלווה בהארכת תוחלת החיים הצפויה, כאשר התועלת הרבה ביותר תוארה באלו שהפסיקו לעשן בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעות המזיקות של עישון וההשפעה החיובית של הפסקת עישון על תוחלת החיים במבוגרים בגילאי 35-75 שנים. שיעורי התמותה הספציפיים לגיל לפי […]

  • מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים מבוגרים (Kidney Med)

    מחלת כליות כרונית בשלב מתקדם מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים מבוגרים (Kidney Med)

    במאמר שפורסם בכתב העת Kidney Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים מבוגרים שלקחו חלק במחקר SPRINT, קצב פינוי גלומרולארי נמוך ללא אלבומינוריה מלווה בסיכון מוגבר לתמותה, אך ללא סיכון מוגבר לאירועים קרדיווסקולאריים. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת באשר לסיווג KDIGO (או Kidney Disease: Improving Global Outcomes) של מחלת […]

  • ההשפעה של חשיפה תוך-רחמית לחסמי ביתא על התוצאות סביב הלידה בנשים עם מחלת לב (Int J Cardiol)

    ההשפעה של חשיפה תוך-רחמית לחסמי ביתא על התוצאות סביב הלידה בנשים עם מחלת לב (Int J Cardiol)

    בנשים עם היסטוריה של מחלת לב תועד קשר בין חשיפה אימהית לחסמי ביתא ובין הסיכון לסיבוכים סביב הלידה, כאשר Labetalol לווה בסיכון הנמוך ביותר ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון, בעוד שהממצאים תומכים בהמלצה להימנע משימוש ב-Atenolol. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסמי ביתא משמשות לעיתים קרובות בזמן הריון, בעיקר בנשים עם מחלת לב. תרופות אלו […]

  • האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    האם חרדה מעלה את הסיכון למחלת פרקינסון? (Br J Gen Pract)

    בחולים עם אבחנה של חרדה סיכון גבוה כפליים להתפתחות מחלת פרקינסון, בהשוואה לאלו ללא הפרעת חרדה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת British Journal of General Practice. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חרדה הינה מאפיין ידוע של השלבים המוקדמים של מחלת פרקינסון, אך אין מידע אודות הסיכון העתידי למחלת פרקינסון באלו עם הופעה חדשה […]

  • טיפול ב-Pantoprazole מגן מפני דימום מדרכי עיכול עליונות בחולים תחת הנשמה פולשנית (N Engl J Med)

    טיפול ב-Pantoprazole מגן מפני דימום מדרכי עיכול עליונות בחולים תחת הנשמה פולשנית (N Engl J Med)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים תחת הנשמה פולשנית, טיפול ב- Pantoprazole הפחית משמעותית את הסיכון לדימום משמעותי קלינית מדרכי עיכול עליונות, ללא השפעה משמעותית על הסיכון לתמותה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע אם טיפול במעכבי תעלות מימן מועיל או […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר תכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Ustekinumab-ttwe (או Pyzchiva) כתכשיר ביוסימילאר שלישי של Ustekinumab (סטלרה) לטיפול במגוון מצבים דלקתיים. בנוסף, הסוכנות קבעה באופן זמני כי התרופה אינה שונה מהתכשיר המקורי וצעד זה יאפשר לרוקחים בארצות הברית להחליף את התכשיר הביוסימילאר בתכשיר המקור ללא תלות במרשם שניתן מהרופא. התכשיר Ustekinumab-ttwe, אנטגוניסט […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה