כלכלת בריאות

רשתית – הפרדות רשתית רגמטוגנית בילדים

המאפיינים האפידמיולוגיים, האנטומיים והפרוגנוסטיים של היפרדות רשתית רגמטוגנית בילדים שונה מזו של מבוגרים. התיקון של רשתית מופרדת בגיל צעיר מהווה אתגר למנתח הרשתית. מספר סדרות גדולות של ילדים עם היפרדות רשתית פורסמו לפני השימוש בטכניקות הניתוחיות המודרניות של ויטרקטומיה. צפוי שההתקדמות שחלה בתחום זה תשפר את התוצאות באוכלוסיה זו.

מחקר שבוצע במחלקת העיניים ב- Northwestern University Medical School, Chicago, Illinois, USA בא לתאר את ה- presenting features והתוצאות הניתוחיות בקבוצת ילדים עם הפרדות רשתית רגמטוגנית. המחקר היה רטרוספקטיבי ולא השוואתי. (3)

במחקר השתתפו 34 ילדים בגיל 18 שנים או צעיר יותר אשר עברו ניתוח לתיקון היפרדות רשתית רגמטוגנית. גורמי הסיכון חולקו ל-4 קטגוריות: אבנורמליות עיניות מבניות קונגניטליות או התפתחותיות, טראומה, ניתוחי עיניים בעבר ואובאיטיס בעבר.

הגיל המדיאני היה 10 שנים ו- 79% מהם היו בנים. 9 ילדים המהווים 26% הופיעו עם היפרדות רשתית דו-צדדית או היתה להם היפרדות רשתית בעין השניה עד גיל 19. בכל עין נמצא לפחות גורם סיכון אחד, וליותר ממחציתם היה גורם סיכון בשתי קטגוריות או יותר. אנומליות מבניות היו השכיחות ביותר והיוו 56%. 51% מהעיניים עברו ניתוח בעבר. ל- 36% היתה טראומה ול- 15% היתה אובאיטיס. ההפרדויות נטו להיות מסובכות. העקב המדיאני לאחר הניתוח היה 24 חדשים. הצמדה של הרשתית הושגה ב- 79% מהעיניים אולם השיפור בראיה היה בינוני. חדות הראיה המדיאנית לפני ואחרי הניתוח הייתה ספירת אצבעות ו-20/400 בהתאמה. הגורמים הפרוגנוסטיים לתוצאה לא טובה מבחינת הראיה היו קליטת אור או חוסר ראיה לפני הניתוח , הפרדות רשתית הכוללת את המקולה, הצורך בויטרקטומיה, המצאות PVR מדרגה C או גרועה יותר ו- השימוש בניתוח בשמן סיליקון.

התברר שטכניות הניתוח הויטראו-רטינליות מודרניות יכולות להשיג הצמדה של הרשתית ברוב המקרים. מאידך חדות הראיה נוטה להשאר ירודה באוכלוסיה זו. הגורמים הפרוגנוסיים עבור אוכלוסיית הילדים דומה לזו של המבוגרים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה