כלכלת בריאות

האם BRP נגרם כתוצאה מנוירופתיה ?

עבודה מישראל:

Brachioradial pruritus: A symptom of neuropathy Arnon D. Cohen, MDa. (J Am Acad Dermatol 2003;48:825-8.)

רקע:  גרד ברכיורדיאלי (Brachioradial pruritus (BRP הוא גרד מקומי של החלק  הדורסולאטרלי של הזרוע. הגורם למצב זה אינו ידוע ; מספר כותבים מתייחסים ל-BRP כפוטודרמטיטיס, בעוד שאחרים מייחסים את ה-BRP ללחץ על שורשי עצבים צוואריים.

מטרת המחקר הייתה לחפש ולחקור את נוכחותה של נוירופתיה במטופלים עם BRP. 

שיטות המחקר התבססו על ניסויים אלקטרופיזיולוגיים של העצבים המדיאנים, אולנארים ורדיאליים במטופלים עוקבים עם BRP, כולל מדידות של sensory ו-motor distal latency, של conduction velocity ו- F responses של העצבים המדיאנים והאולנארים, ו-sensory distal latency של העצב הרדיאלי בשתי הגפיים העליונות. 

תוצאות המחקר שבו השתתפו 7 מטופלים, 5 גברים ו-2 נשים, בגיל ממוצע של 58.3 שנים היו: מתוך המטופלים, 4 (57%) היו עם תגובת F חריגה שאובחנה ל-cervical radiculopathy, ו-3 מהמטופלים הללו היו עם prolonged distal latencies  של העצבים שנבדקו, דבר שיכול להיות מוסבר כ-sensory motor neuropathy שניוני ל- radiculopathy כרוני. למטופל הרביעי היה polyneuropathy שניוני לסוכרת .

מסקנות החוקרים הן ש- BRP יכול להגרם בגלל נוירופתיה, כמו chronic cervical radiculopathy. האפשרות של נוירופתיה נסתרת צריכה להישקל בהערכה ובטיפול בכלל המטופלים עם BRP.

הערת העורך: עבודה יפה מישראל עם מחשבה בצידה. תופעה זו שכיחה למדי, לפחות עפ”י ניסיוני האישי. יתכן ואכן ראוי לבצע EMG לחולים אילו כחלק מבדיקות השגרה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה